Gå til innhold

Ang ferie i permisjonstiden, noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter og fyller ut NAV-skjema nå, og skal fylle inn tidspunktet for ferie. Mener hun på nav sa at de stoppet permisjonstiden i 4 uker når man har ferie, men har man ikke egentlig rett på 5 ukers ferie?? (Er lærer)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil da tro du har 5 uker. Det har iallefall jeg som sykepleier... - Men du trenger ikke å bestemme deg allerede nå for når du vil ha ferie. Du kan la feltet være blankt, - så ringer du bare NAV og gir dem beskjed i god tid! - Det sa de til meg :) ( og det har jeg gjort tidligere også)

Skrevet

du kan bare la være å skrive noe på alt med ferie å gi nav beskjed før du går ut i ferie ;)

Skrevet

Iflg ferieloven har man fremdeles bare 4 uker ferie så jeg regner med at NAV følger dette dersom de sier at de stopper permisjonstiden med 4 uker. Det er kun de som har snille arbeidsgivere eller er med i en organisasjon hvor dette er fremforhandlet som har krav på 5 uker ferie.

Skrevet

Hei!

Som lærere er vi i den gruppen som faktisk ikke fikk den 5.ferieuken... I stedet fikk vi en bitterbitterliten lønnskompensasjon, men den utgjør ingenting i forhold til en hel uke ferie... Her gjorde forbundet vårt en skikkelig forhandlingstabbe :(

Og resultatet er at vi som LÆRERE HAR KUN 4 UKER + 1 DAG FERIE......!!

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Ja, signerere siste innlegg. Jeg er også lærer, og trodde at jeg hadde krav på 5 ukers ferie. Dette sjekket jeg ut med NAV, og fikk klar beskjed om et det er kun 4 uker....(det at vi har så lang sommerferie er avspasering)

Skrevet

Det er det samme hvilken jobb du har. NAV utsetter bare permisjonen på grunnlag av de 4 + 1dag lovfestede ferieukene. Fikk beskjed om dette nettopp. Den 5 uka som mange av oss har forholder ikke NAV seg til i det hele tatt. Jeg får den overført til 2009 av arbeidsgiver.

Skrevet

Hei!

Sitter akkurat nå og fyller ut papirene fra NAV. Fikk opplyst at lærerferien i 2008 er fra 3.7-31.7. Når vi lærere skal regne ferie skal vi regne 21 virkedager (altså telle 21 dager man-fre)

Skrevet

Det med ferie i permisjonstiden gjelder for alle og ikke bare lærere. Det er 4 uker og 1 dag som kan legges inn som ferie i fødselspermisjonen.¨

21 virkedager er det samme som 4 uker og 1 dag.

Skrevet

Tusen takk for alle svar:) Da blir søknaden sendt til NAV i morgen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...