Gå til innhold

Kanskje gravid? Eller kanskje ikke.. Erfaringer?:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Var ikke sikker på hvor jeg skulle legge ut denne posten, men prøver her å håper på gode svar:)

Jeg er prøver i første pp etter at jeg sluttet på p-pille og jeg fikk vanlig mensen-blødning nå fredag, akkurat på dagen jeg skulle få mensen, men nå i dag (søndag) har jeg ikke blødninger mer (pleier å ha mensen i ca 5-6 dager til vanlig)

Kan være vanskelig å svare for dere, men jeg har ikke tatt en graviditetstest enda, da jeg antok at jeg fikk mensen nå fredag..

Jeg var også hos legen forrige uke pga magesmerter og kvalme og fikk konstatert urinveisinfeksjon og fikk antibiotika for dette, de sa jo ingenting om en mulig graviditet, men det kan jo være at legen ikke regnet med at jeg var en prøver siden jeg "bare" er 20 år..

Uansett, så synes ikke dere det er veldig rart at jeg kun har 2 dager med mens? Jeg har sluttet på p-pillen før også å fått vanlig mens med engang så jeg vil ikke tro at det har noe med den å gjøre, men kanskje?

Eller kanskje er jeg faktisk gravid? Jeg slo meg egentlig til ro med at jeg ikke var det nå når jeg fikk "mensen" og tenkte jeg er jo heldig som slipper å vente mange mnd før den kommer tilbake etter pilleslutt..(Nå siste gangen brukte jeg pillen kun i 2 mnd, litt ubestemt;)

Men, nå siden jeg ikke blør mer er jeg plutselig så usikker igjen..

Har jo også hørt om både den sjeldne, men "berømte" festeblødningen" og SA, men vet ikke om det kan være noen av delene..

Har ikke lyst til å plage de på legekontoret for ingenting eller,men..

Beklager å måtte plage dere med dette, men håper noen har noen gode svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt vanlig at mensen er rar første gang etter at du har sluttet på ppiller. <<<

Skrevet

Ja, det vet jeg, men sist gang var den ikke det.. Men, kroppen er jo en merkelig ting:P

Ja, det er nettopp det.. Jeg vil ikke reise til legekontoret uten grunn heller..

Skrevet

Hei, MJA87... Er ingen ekspert på dette området, og heller ingen erfaring, men kan jo fortelle om min situasjon de siste 14 dagene.

Jeg har nå hatt småblødninger siden 13.november (snart to uker). Jeg var hos legen på tirsdag etter å ha hatt småblødninger i 7 dager. Og dette var 5 dager før jeg ventet mensen. På mandag tok jeg en test, for jeg var så utålmodig, men det var nok i tidligste laget, siden jeg ikke ventet mensen før lørdag (igår). Legen tok en test for å se om jeg hadde urinveisinfeksjon, for blødninger som dette kan være symptomer på urinveisinfeksjon.

Så min første tanke når du sier du fikk kontatert urinveisinfeksjon er at blødningene du har er symptomer på dette. Det er i alle fall det jeg vil tro, men jeg kan selvfølgelig ta feil.

Nå er det vel to dager siden du skulle hatt mensen på ordentlig, så hvis du tar en test, skal den jo vise ganske sikkert om du er gravid eller ikke. (Det sies at testen skal tas tidligst 2-3 dager før forventet mens, men helst ikke før selve dagen eller dagenen etter.)

Håper det går din vei!

Skrevet

Kroppen er rar ja, jeg fikk regelmessig mens etter pillen, tre måneder på rad, og deretter begynte den å tulle, syklusene ble mye lengre noen måneder før de stabiliserte seg igjen. Husk at du har tilført kroppen hormoner en stund, og det kan ta opptil et år før det stabiliserer seg igjen. Pleier ikke gå så lang tid, men det heter så i lærebøkene.

Skrevet

Skal man helst ikke ta graviditets-test i dagene etter ikm??

Skrevet

Takk for svar:-)

Jeg visste ikke at man hadde blødninger når man hadde urinveisinfeksjon, men det kan jo godt være det da!

Men, fikk du svar på hva som "feilet" deg da?

Ja, det spørst om jeg får ta en test i morgen:-)

Skrevet

Sier du det ja, ja det kan nok godt være at det er pillene som klusser litt her:-)

Skrevet

Det står på testen at den helst bør tas TIDLIGST 2-3 dager før IKM, men helst bør den tas samme dag som IKM eller etter IKM. Det er da hcg er høyest.

Skrevet

Jo, kanskje etter noen dager, men kanskje ikke etter kun 1 dag:-)

Skrevet

Jo, jeg mener jeg leste det et sted (husker selvsagt ikke hvor akkurat nå), men legen min testet meg for det pga blødningene og hyppig vannlating (som det heter).

Legen min sa at de fleste damene som kommer til henne med disse plagene (blødninger) er de som alltid har regelmessig mens, og de blir urolige når ting ikke er som normalt, og oppsøker lege - sånn som jeg gjorde. Hun sa at det antagelig ikke var noe å bekymre seg for, og at det kunne skyldes hormonforstyrrelser, stress, andre livsstilsendringer. At det var helt normalt. Hun sa også at dersom jeg fikk mensen som normalt på lørdag (igår), og alt gikk tilbake til normalt etter det også, så var nok alt i orden. Men hvis det fortsatte, så fikk jeg komme tilbake.

Det skal sies at jeg går på p-piller, og har ingen planer om å bli gravid nå, men det er jo ikke umulig at jeg er gravid for det.

Men mest sannsynlig er det bare fordi jeg har endret kostholdet mitt en god del de siste to ukene (faktisk 4 dager før blødningene dukket opp), og jeg tipper at kroppen driver og omstiller seg, og at det er grunnen til blødningene.

Så jeg hadde jo egentlig slått meg til ro med det etter at jeg hadde vært hos legen, men da mensen ikke kom for fullt igår, så begynte jeg å lure igjen. Verken i går eller i dag har jeg hatt normal mens. Bare samme småblødningene som de siste to ukene.

Fortell oss når du vet noe mer da!

Skrevet

I grunn er det derfor jeg også lurer fordi jeg har hatt regelmessig mens så lenge jeg kan huske (hatt mensen i 8 år)..

Har egentlig ikke endret noe spesielt i kostholdet eller lignende, men det kan kanskje være det hos deg hørest det ut som uten at jeg er en ekspert:-)

Uansett kjedelig å ikke vite stort å gå å vente på at mensen ikke kommer for deg da..

Men, jeg får kaste meg på en test her i morgen, så får jeg kanskje et svar..

Håper, men tror ikke jeg er gravid egentlig, men jeg skal oppdatere deg i morgen:-)

Skrevet

Første ordentlige mensen jeg fikk etter p-pilleslutt varte bare i 3 dager, mot vanlige 6-7 dager. Spurte legen min om det og fikk til svar at det var veldig vanlig at EL ikke var fullstendig med engang man hadde sluttet med p-piller.

Skrevet

Okei, fikk du mensen når du ventet den da? Altså lik syklus som før du gikk på p-pillen?

Skrevet

Jeg fikk mensen 38 dager etter pilleslutt.. hadde ektremt uregelmessig syklus før jeg begynte på pillen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...