Anonym bruker Skrevet 25. november 2007 #1 Skrevet 25. november 2007 Vi sliter ofte med leggingen. Det ender opp i surving og gråt, vi synger og stryker, men det hjelper liksom ikke. Er det dumt av oss å ta han f.eks opp i dobbeltsengen og la han sove der, betyr det at han kommer til å hyle til han får lov til det HVER kveld.....? Syns det er vanskelig å vite hvor konsekvente vi må være, han er jo bare 9 mnd...... Men man blir nærmest desperat når man bruker et par timer på å få til sovingen!
Anonym bruker Skrevet 25. november 2007 #2 Skrevet 25. november 2007 Har samme problem her og har hatt det nå i 3 mnd og mini er nå 8,5 mnd.. Jeg har tatt han oppi sengen for å få litt søvn selv. Fant ut at det var den beste løsningen. Denne uken har han sovnet i sin egen seng etter mye nynning og stryking på kinnet, men våkner om natten og vil ikke roe seg,så da er det bareå ta han oppi til meg. Har funnet ut at jeg ikke orker å høre på alle de som sier at du må ikke ta han i sengen osv. Har funnet ut at når han blir feks 1 år, så er det mye lettere å legge han i sin seng.. De forstår mer da og en kan fortelle at det er din seng og dette er mamma og pappas seng osv.. Ikke stress med å enten gjøre ditt eller datt. Gjør det som passer dere og som er best for dere.. Det har jeg gjort og det fungerer kjempe bra... Lykke til uansett...
selma07 og engel Skrevet 25. november 2007 #3 Skrevet 25. november 2007 Det er vel ulikt hva som passer for hvem... Selma er snart ti mnd, og sovner i vår seng mens jeg gir henne pupp... Mange som synes det er feil... Så legger vi henne i hennes seng, når hun våkner iløpet av kvelden går pappan ned og hun sovner godt igjen! De siste kveldene har hun sovet i mange timer les 6 - 8 timer, før hun har våknet. Da vil hun ha pupp.. og nei, vi har ikke slutta med nattpupp enda.. Valget for oss er å sitte leeenge å stryke, synge osv til en gråtende baby eller å ta henne i vår seng og gi pupp.. og for meg er det ikke et vanskelig valg. De får sikkert dårlige vaner, og blir "bortskjemte" i følge mange... Men men.. Det er jo ikke en evigvarende situasjon, og ingen er skadelidene hverken hos dere eller hos oss... Når man kommer til det punktet at det blir viktig at de bare skal sove i sin seng, og ikke skal få pupp eller kos iløpet av natta, så er det viktig å være konsekvent.. Men ingen andre som kan bestemme hvordan man skal gjøre ting syns jeg da. Så gjør det dere føler er riktig for dere!!
LRMG Skrevet 25. november 2007 #4 Skrevet 25. november 2007 Hvis han trenger nærhet, så gi ham nærhet. Det er nå min innstilling. De vokser jo ut av det etterhvert. Og hvis det gir både deg og barnet bedre søvn, så er det jo vært deg. Så får du heller ta problemet med å venne ham til egen seg når du får behov for det. Ved å insistere på at han skal sove i egen seng nå, så lager du deg jo et problem her og nå i forsøket på å ikke lage deg et problem i framtiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå