Gå til innhold

Sår på halsen...hvordan bli kvitt dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa på 3,5 uke har jo endel valker/folder i nakken/halsen. I den aller innerste ser jeg hun er rød og sår, akkurat som litt av huden går av. Blir sikkert veldig fuktig inni der.

Hvordan skal jeg få det bra? Er så utrolig vanskelig å komme til inni der. Har prøvd å bare blåse det tørt noen ganger om dagen, og forsøkt en tørr kompress inni der, men faller bare av?

Noen ideer? Tenker at salve bare bidrar til mer fuktighet....for området får jo ikke luft uten at jeg roter inni der for å komme frem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har akkurat samme problemet her. Du tar rett og slett å løfter opp haka hennes, slik at du kommer til, tørker med våt klut først, og så tørke bort med noe tørt. Tørk ganske godt. Så tar du på pudder. Dette gjør vi og det funker supert. Blir borte dagen etter! Høres litt fælt ut å tvinge haka hennes oppover, men du gjør det ikke lenge om gangen da...:-)

Skrevet

Også er det riktig at du ikke skal ha salve under der, for det blir jo bare mer fuktighet. Det blir borte av pudder selv om det ser veldig sårt ut:-)

Skrevet

Jeg har vaska halsen, tørka lett med en tørr mesoft, hatt pudder på halsen og forsiktig dratt pudderet inn i valken under haka. Det har funka som bare det. Puddrer halsen hver morgen etter at vi har vaska der, og SElma har ikke vært sår etter at vi starta me det. Hun er snart 10 mnd. Babyline sitt pudder er det beste synes jeg!! Helt luktfritt, og bra konsistens!!

Skrevet

Hei du

Vi hadde dette på snuppa vår når hun var et par måneder gammel. Vi brukte litt pyrisept på en vattdott eller noe. La henne lufttørke litt på stellebordet. Blir ofte litt sårt og vondt slike ting, men går fort over etter hvert.

Potetmel er også ofte anbefalt her inne har jeg sett.

Lykke til

Tina

Skrevet

Ser at flere ikke anbefaler salve, men vi har rett og slett brutt sinksalve. har funket veldig bra, såret forsvant over natten, og har ikke kommet tilbake.

Bruker jo sinksalve nedentil også, og det er vel ikke mindre fuktfare der.

Skrevet

Jeg bruker ikke sinksalve nedentil heller, så det er nok litt smak og behag. Man får gjøre det som funker for seg. Min erfaring er at tørr hud ikke blir sår, og derfor syns jeg potetmel (evt pudder om man vil det) er det beste i valker og sånne plasser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...