Gå til innhold

hvorfor ikke føde i vann på skien sykehus?


Elin Sabrina

Anbefalte innlegg

JEg skal føde i Skien men det står at man kan ligge i badekar for smertelindring men kan ikke føde i badekar...Jeg vil så gjerne føde i badekar, noen som har født i skien og som vet hvorfor de ikke lar deg gjøre det?

Takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg.

 

Jeg vet ikke hvorfor du ikke kan føde i vann der, det eneste jeg vet er at å være ivann under åpningsfasen er noe helt annet enn å føde der. Det må være spesialjordmødre som er til stede da. Kansje de ikke har det? Jeg var fast bestemt på å være i vann under fødsel med første mann, men når dagen kom, ville jeg bare ligge stille og rolig på siden helt i min egen lille verden, og orket ikke tanken på å reise meg..

 

Ring å spør sykehuset er mitt råd.

Ta dagen som den kommer og lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.Det er fordi jordmødrene må ha spesiell kursing for å kunne forløsse i vann.Her i Trondheim er det badekar på alle fødestuer,men kun noen få jordmødre som har kompetansen til å forløse i vann;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anta at det er fordi badekarene ikke er store nok. Der hvor det er tilbud om å føde i vann, har de spesielle "fødekar", som er større slik at jordmødrene lettere kommer til og det er plass til mer vann i karet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

åååå....så genialt!!!

Håper jeg ikke går over tiden og får født i vann:)

Krysser mine lubne fingre og tær:)

Nå ble jeg utrolig glad:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.

jeg var på skien sykehus i dag på omvisning, og man kan desverre ikke føde i vann der, jeg vill oxo det så jeg spurte med da fikk jeg i svar at det kunne man ikke enda men de holdt på og ordne det så man kunne men det skjedde ikke før til sommeren. for de måtteda bygge ut alle badene til større badekar, skal du føde i vann så må du til tønsberg fikk jeg beskjed om av jordmor som jobbet der i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

??? Hvorfor skrøt de av fødekar i avisa for litt siden da?

Var til og med bilde av ei som hadde født i badekar i reportasjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du som skriver som anonym!!

hva er vitsen med det??

hvis du leser litt til så ser du at jeg har skrivd

GLEM DET JEG SKREIV...

så ser du at jeg bare blandet. les alt før du sier noe da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pernilleth... sikkert ei som tydeligvis ikke kan lese... er så slitsomt når folk hisser seg opp for alt... og i tillegg er anonym.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...