meg & to små vampyrer Skrevet 25. november 2007 #1 Skrevet 25. november 2007 Vi har vårt barn i en midlertidig avdeling i en barnehage. Vi får automatisk plass i samme barnehage neste år. Jeg er FU-representant for den midlertidige avdelingen, en av to. Vi er begge nye, mens de andre virker som de kjenner hverandre fra før. Jeg syns det virker som de med vilje eller ubevisst holder oss to nye litt utenfor, men kan hende jeg er litt paranoid? He he. -Første møtet i høst ble ikke vi to nye invitert til (og fikk ikke vite om før neste møte) på tross av at vi var valgt som nye representanter før møtet var og at hun som leder bhg har nummer og navn -På det andre møtet ble vi invitert. Men i alle saker de behandlet/snakket om, så hoppet de over å sette noen inn i sakene så vi ble sittende og hele tiden måtte spørre veldig detaljerte spørsmål for å vite hva det handlet om. De tok litt utgangspunkt i at man skulle vite alt fra før. -Nå fikk jeg beskjed på mail om at en av de har skrevet et brev alle foreldre i bhg skal få, med info om hvem alle representantene var osv- Vi to nye var nok en gang utelatt. Jeg har selvfølgelig gitt tilbakemelding om dette. Det virker som at de alle kjenner hverandre (utfra snakket på møtet jobber halvparten samme sted og de har nok sittet i FU flere år en del av de), de virker som en "lukket" gruppe som egentlig ikke er intr i å inkludere andre. Føles jo ganske teit å være der, når de er såpass inkluderende med hevrandre og såpass lite inkluderende med oss to nye. Er det vanlig at man har det slik i denne type grupper?
Sola Smiler 2 jenter... Skrevet 25. november 2007 #4 Skrevet 25. november 2007 Hos oss er alle innkluderte.... Høres helt rart ut det opplegget du er med på.
imsdal med julesmak Skrevet 25. november 2007 #5 Skrevet 25. november 2007 Det er ikke ett eller annet med at dere er nye da, som gjør at de har funnet ut at de skal "skåne" dere for arbeid eller noe sånt? Uansett hadde jeg ikke funnet meg i å bli behandlet slik. Ta det opp med lederen i fau eller styreren i bhg.
Skravlemamman Skrevet 25. november 2007 #6 Skrevet 25. november 2007 Høres merkelig ut. Spør du om hvorfor du til stadighet blir glemt bort.......
meg & to små vampyrer Skrevet 25. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 25. november 2007 "Skåne" oss fra å delta synes jeg i tilfelle er en litt rar ting å gjøre. Man melder seg ikke frivillig for å bli skånet. Vi er heldigvis to som kommer godt overens vi nye, og vi sier fra og påpeker jo dette på en høflig og grei måte. Om de utelukker oss fra flere ting så får vi vel finne på noe mer direkte oppgjør med lederen. Men siden de virker som en såpass tett knyttet gjeng, så frister det jo ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå