Gå til innhold

Noen som kan hjelpe ang. fødselspermisjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det slik å forstå at mor og far ikke kan ha permisjon samtidig? Jeg går ut i permisjon 21. jan. Far vil avvikle fedrekvota de seks siste ukene før jul 08. Må min permisjon da stoppes opp? Jeg kan jo evt. da avvikle min ferie. Har imidlertid hørt at man ikke kan ha mer enn fire ukers ferie i permisjonstiden. Kan jeg da ta fire uker ferie og to uker ulønnet permisjon mens far har fedrekvota? Og siste spørsmål, hvordan få skrevet dette inn i søknaden til NAV? Tusen takk for svar ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

NAV stiller ikke krav til hva du gjør når far har fedrekvoten. Da stopper permisjonen din opp og begynner igjen når fedrekvoten er over. Du kan ta ut ferie, avspasering, ulønnet permisjon, dette avklarer du med arbeidsgiveren din. .

Det med 4 uker og 1 dag ferie som kan legges inn, er hvis du skal utsette permisjonen din når far IKKE har fedrekvote.

Skrevet

trenger ikke skrive noe i søknaden til nav enda:) bare gi beskjed før før han skal ha permisjon(ca 3 uker i forveien) å da avklarer du eventuelt med arbeidsgiver om ferie/perm eller annet ;)

Skrevet

Du kan være hjemme, men dere får ikke permisjonspenger begge to. Klarer dere dere 6 uker med bare 1 inntekt kan du stoppe permisjonen i 6 uker. Trenger dere pengene kan du gjøre som du foreslår, ferie (da får du feriepenger fra arbgiver) + ulønna "perm". Den ulønna permen tror jeg ikke du trenger å skrive inn. Men det er et felt for kommentarer - der kan du jo forklare.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...