Ingeborgj Skrevet 25. november 2007 #1 Skrevet 25. november 2007 Det blir dyrt å reise til Danmark til stadighet om man skulle ha behov for det.Men privat donor har også sine sider. Har forøvrig en utmerket donor for hånd,så jeg har ikke behov for noen tilbud her............. Er det noen single her som har efaring med bruk av privat donor ? [email protected]
"charlie" Skrevet 26. november 2007 #2 Skrevet 26. november 2007 jeg har ikke erfaring med det, men: personlig mener jeg det i så fall bør være en person man har lyst til å ha barn sammen med. han har krav på samvær, og kan ogå tenkes å kreve omsorg for barnet nå eller i framtida. det er ikke noe du kan avtale deg vekk fra. i tillegg kommer selvfølgelig at du ikke har kontroll på mulige sykdommer- arvelige eller smittsomme. slik sett bør det være en person du kjenner godt og stoler på (likevel er det ikke like sikkert som på en klinikk, hvor donoren er legeundersøkt og spermiene har vært i karantene i 6 md.) har to storkebarn etter flere forsøk - og må si at hva kostnader gjelder er jeg for det første glad for at jeg ikke vendte på skillingene, men gjorde det jeg mente var riktig, og for det andre - syns man det er dyrt å prøve å få barn ,skulle en bare prøve hva det koster å HA dem... he-he... slik sett kan prøveperioden faktisk være en fin tilvenning til et liv hvor et annet menneske alltid går foran når de økonomiske beslutningene skal tas. har ikke blitt mye sko og klær på meg de siste 4 åra, for å si det sånn... gjør det du mener er riktig. kan du stå for beslutningen, også når barnet er 35 og spør deg hvorfor du gjorde det sånn, er det et godt grunnlag.
Sota Skrevet 28. november 2007 #3 Skrevet 28. november 2007 Jeg har blitt gravid 2 ganger umed privat inseminasjon så jeg har litt erfaring med dette. Jeg har en "donor" som er aktiv pappa til barnet mitt og jeg valgte dette bevisst for ar barnet mitt skulle få en pappa. Forøvrig så henger jeg på det Charlie sier. Du bør ha tenkt igjennom en del ting hvis mannen kun skal være en donor og ikke en pappa.
Ingeborgj Skrevet 28. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 28. november 2007 Dere har nok noen poeng begge to.Har kontakt med en utmerket mann (en venn av min bror).Men som dere skriver kan det bli vansklig å skille roller.Han har fler egne barn fra før og ønsker ikke fler for egen del.Hadde jeg ikke kjent han, hadde han vært en meget god donor kandidat.Men en kjent donor som ikke ønsker å være far,kan som dere skriver bli ett problemLøsningen får bli at han stiller opp for andre som anonym,så får jeg ta meg en tur til Danmark.Det er kanskje bedre for single enn å satse på privat donor ?.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2007 #5 Skrevet 30. november 2007 Jeg er enslig og gravid med privat donator. Etter nøye vurderinger var det den løsningen jeg fant best. Økonomien har også vært med i vurderingen, selv om det ikke var utslagsgivende. Men det er også noe med det at det har vært mindre stress rundt prosessen enn å måtte reise først flere timer bare for å komme seg til Oslo. Det er ikke lett å ta avgjørelser om dette, men jeg er trygg på at jeg har valgt det rette. Har diskutert løsningen mye, også med en psykolog i forhold til hvordan situasjonen vil bli for barnet. Konklusjonen min er at alle må få vurdere seg frem til den løsningen som er best for en selv og for barnet så langt det er mulig å forutse det. Det meste kan bli problematisk. Er ikke alltid lett for de som får barn i et helt "vanlig" parforhold heller, ingen garantier. Det viktiste er vel at omgivelsene godtar løsningene en velger, og støtter avgjørelsen. Hva det enn måtte bli. Barn godtar det meste så lenge en er ærlig i sine svar. Tror voksne, og særlig de i parforhold, har vanskeligere for å godta alternative løsninger.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2007 #6 Skrevet 16. desember 2007 Har brukt privat donor/inseminasjon, som er en aktiv far. Vi har foreløpig ett barn. Tror det hadde vært vanskelig for meg å ha en donor fra omganskretsen som ikke ville være en aktiv far. Jeg synes det er fantastisk å se far og barn i samspill og godt å vite at det er noen andre som bryr seg like mye om barnet som meg. At vi deler på omsorgen betyr også at jeg får avlastning og "fritid", det trenger man også! Jeg kan ikke forstå at noen kan se sitt eget barn uten å være en aktiv forelder... Det må da vekke sterke følelser å vite at der er ens eget avkom... Det er ikke alltid man finner "den rette" , men jeg er glad jeg valgte denne løsningen fremfor å sitte på gjerdet og høre den biologiske klokka tikke.... Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå