Gå til innhold

Hvor gamle/unge tror folk dere er i forhold til deres alder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er lei av at alle tror jeg er så veldig ung. På fredag fikk jeg nesten ikke ta ut penger av min egen sparekonto fordi damen på posten ikke trodde jeg var mer enn 17. Hun kikket på beviset også, altså. Mens hun sa det. Jeg blir 27 om et par uker. :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er "på samme alder" som meg da:-/

Folk tror at jeg også er 16-17, og det er sjeldent jeg IKKE må vise bevis....spesielt hvis jeg ikke har sminket meg. Jeg er 23 år, jeg da, men syns det er utrolig plagsomt. Er ikke noe gøy at folk tror jeg er SÅ liten..

Skrevet

Det er kun en gang etter jeg ble 18 at jeg har måttet vise leg. Nå i sommer mens jeg gikk høygravid skulle jeg tippe på..hmm var det fotball eller hest skal tro?..uansett så måtte jeg vise hvor gammel jeg var for han bak disken sa..Det er det 18 år på! Hehe, jeg ble dritglad jeg da:) Er 23:)

Skrevet

I det siste har jeg fått høre at jeg ser ut som jeg er 18-19 år og 25-26 år, og folk blir sjokka når de hører jeg er gift og har to barn hvor den eldste er 9 år. Snittet ligger vel på at folk tror jeg er 25 år, jeg er 30 år. Gubben har også fått høre at det var da en meget ung kone du hadde, haha....han er bare 3,5 år eldre enn meg da. ;o)

Jeg tar forresten det som et kompliment når folk sier jeg ser ung ut, såpass gammel har jeg blitt. ;o)

Skrevet

Var ei som lurte på om jeg var storesøster til tulla mi.. Jada, koselig. Hun så litt brydd ut da jeg begynte å le av henne..

Hadde med lillesøster på 11 på en UL, og da lurte jordmor på om hun gledet seg til å bli storesøster.. Sa jeg ikke begynte såå tidlig med å få barn. Lillesøster er 12 år yngre.

Skrevet

Det er slitsomt synes jeg. Særlig når jeg nå da blir 27 og søker jobb. Få som virker som de tar meg seriøst. Det var jo litt gøy før, men nå skal jeg jo liksom være "voksen". :( Hva skal jeg gjøre? Ta på mine stygge avstandsbriller, kle meg i grått og satse på det resten av livet?

Jeg vet at når folk snakker med meg, så skjønner de at jeg er eldre enn 17, men det hjelper jo lite på et førsteinntrykk. Uff.

Skrevet

Hehe, blitt tatt for å være alt mellom 17-21 i mange mange år.

Når jeg var 24-25 og 25 trodde folk jeg fortsatt var kaaanskje fylt 20.

Nå er jeg straks 31, og folk tipper ca 24-26, så det bedrer seg.

Men ifjor måtte jeg bevise jeg var fyllt 18 da jeg bestilte øl til pizzan på peppes..hehe, kan tro venninda mi lo godt da!

Men ser faktisk ut som om denne perioden med mas om leg er helt over og ut, for i helgen skulle jeg kjøpe juleaquavitt og ble IKKE spurt, det var faktisk veldig rart, og der og da skjønte jeg vel at jeg kanskje endelig er voksen.:P

Skrevet

Ja, det også... Er jo noen som har prøvd seg på at det sikkert ikke er mitt barn..,

Pleier å ligge mellom 16 og litt over 20.

Skrevet

Jeg har alltid blitt tatt for å være eldre enn det jeg er (er 26). Kom tidlig (altfor tidlig:) ) inn på utesteder, fikk kjøpe alkohol/røyk osv. Men her en dag var jeg på polet og skulle kjøpe vin, med barnevogn, også ble jeg spurt om leg! For å kjøpe vin! Bare smilte og viste gladelig frem legget jeg... dama i kassa ble litt flau når hun så alderen min, unnskyldte seg med at folk som var rundt 25 år var det så vanskelig å se alderen på.

Skrevet

Jeg må alltid vise legitimasjon når jeg skal kjøpe vin på polet i alle fall. Får ofte høre, du som er så ung... osv. Jeg er 28. Det er ikke så fryktelig mange år siden jeg ble spurt om jeg skulle ha barnebillett på bussen.

Men jeg fikk mitt første grå hår når jeg var 22., så jeg er ikke ung overalt;)

Skrevet

Blir 30, folk har tatt meg for å være under 18! (OK, det er to år siden nå da, men lever på det enda - ble legget på polet når jeg skulle kjøpe vin) Ellers tar de fleste meg for å være mellom 25 og 30.

Skrevet

var en som lurte på om jeg var 14,15 eller 16..Må vise bevis for å kjøpe røyk.Men stort sett tipper folk 20-22..Merker det er noen som syns jeg er for ung til å ha barn-op det dem sier/holdninger.

Men jeg er 28 da:pHar nesten begynt å ta det som kompliment nå:D

Skrevet

virker som folk i butikker o.l tror jeg er yngre enn hva jeg er ....

må alltid vise bevis når jeg skal kjøpe røyk,øl,vin...må også vise legg når jeg skal inn på 18 års grense puber..nice..

blir 22 om 3 mnd.

Skrevet

Jeg ble spurt om leg på fredag da jeg skulle kjøpe to øl i butikken. Jeg er 30...

:)

Skrevet

Samme her...senest i går fikk jeg høre at jeg måtte nå ha begynt veeeeeldig tidlig...:-/

Mange som ikke tror det er mine barn:-(

Er veldig enig i at det er slitsomt, spesielt ang. jobbsøking.

Skrevet

For noken år siden når eg og mannen min skulle inn på ein uteplass, vart han spurt om leg og ikkje eg.

Han er ti år eldre enn meg.

Då var han godt fornøgd.

Husker ikkje heilt kortid det var, men tipper eg var rundt 20 då.

Skrevet

de tror som regel jeg er mellom 16-19 år....egentlig som oftest 16...hehe... og jeg er 23 da....;o) litt kjedelig, men tar det nok som et komplimang etter hvert....:o)

Skrevet

Ja, jobbsøkinga er vanskelig når alle tror jeg er så fryktelig liten. Og å bli tatt på alvor andre steder f.eks. i ForeldreUtvalget i bhg.

ARGHH!

Jeg syns ikke jeg ser så liten ut, syns jeg ser ut som jeg er 27 jeg da. :)

Skrevet

Jeg ser selv (når jeg er usminket) at jeg ser yngre ut enn jeg er, men jeg ser virkelig ikke ut som jeg er under 18.

Det var en "drittunge" som spurte meg om leg på butikken her en dag, og da begynte jeg bare å le. Spurte henne om hvor gammel hun tror jeg er. Da sa hun unnskyld tusen ganger og sa at de MÅTTE spørre alle;-) Men hun trodde ikke jeg var under 18. Er blitt såpass "gammel" at folk blir litt flau når de ser beviset.

Barnehagen er et godt eksempel. Jeg blir respektert av de fleste ansatte faktisk (absolutt ikke alle...) men det er utrolig mange foreldre som sender meg stygge blikk. Unødvendig.

Skrevet

Er 20 og får høre at folk tror jeg er 3-4 år eldre.. Synes selv jeg ser ut som en liten drittunge men :)

Skrevet

For et år siden trodde en billettør på en ferge at jeg var barn og slo det inn, Var jeg og to venninner som var på tur. Jeg og hun ene fikk barnebillett, men hun som kjørte, betalte jo fult da, men hun var yngst og jeg eldst.. Morsomt da. Ellers pleier folk å tippe alt fra 17-23 og jeg er 29, så jeg er veldig fornøyd og håper det fortsetter til neste år og.. hehee

Gjør meg egentlig ikke noe.. men av og til kan det være slitsomt.. Men stortsett morsomt når de får legg og ser hvorgammel jeg er. Da blir de lang i maska.. heheh

Godt vi ser unge ut da.. Verre om vi hadde blitt tatt for å være mye eldre enn vi er.. Ikke kjekt når en har passert 18 år, men før det var jo det stor stas å bli tatt for å være eldre enn en var eller tar jeg feil??

Skrevet

Jeg blir tatt for å være ca 17, kjedlig når jeg hele tiden blir spurt etter legitimasjon enda de som spør er yngre enn meg. Er en uke siden sist jeg ble spurt, jeg er gravid og det ser enn nå, og prøve å forklare at jeg er 25 snart 26 er liksom litt rart. Ikke blir jeg seende eldre ut med årene heller, for da jeg var 18 ble jeg aldri spurt om legitimasjon på polet men nå blir jeg det.

Skrevet

J`s mamma: jo det er jo fint at vi holder oss unge. Men det er mye mer frustrerende for min del, det er så slitsomt at man alltid blir behandlet som så veldig ung.

Så hva gør man for å se eldre ut? Ved første øyekast?

Skrevet

Jeg har ALLTID blitt tatt for å være mye yngre enn jeg er, og det er jæ... irriterende!

Blir så og si alltid spurt om leg på polet når jeg kjøper VIN, og det er lissom ikke mulig.. ble 26 år om fredagen..

Men da jeg var ute med jentene i helga, var jeg den som slapp å vise leg på 20-års grense.

Gjett om jeg var glad da da!:) hehe..

Skrevet

He he. Jeg må nesten alltid vise alle typer leg. Men men. Æsj. Blei litt sur når jeg nesten ikke får ta ut mine egne penger fordi "jeg ser ut som jeg er 17 år". Dritt altså.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...