JonathanTheamamma Skrevet 25. november 2007 #1 Skrevet 25. november 2007 Jenta vår er bare 1 uke, men våkner mellom 24 og 01, og holder det gående frem til 4-5 om morgnen. Vet ikke hvordan jeg skal klare å snu døgnet, klarer jo ikke å holde henne våken på dagen. Storebror våknet, spiste og sovnet igjen, så jeg har absolutt ingen erfaring med ei sånn natte-ravn som dette her. Noen med gode råd?
Sunshine2222 Skrevet 25. november 2007 #2 Skrevet 25. november 2007 De første ukene holder de samme døgnrytme som i magen, det gir seg etterhvert. Hadde jeg vart deg hadde jeg gått på klubbsidene, der har de flere på samme alder som jenta di, der er det helt sikkert mange gode råd :-)
Anonym bruker Skrevet 25. november 2007 #3 Skrevet 25. november 2007 Du må bare ta tiden til hjelp. Å holde henne våken om dagen må du ikke prøve på engang, da blir hun overtrøtt og sover enda dårligere.. Skill tydelig på natt og dag så vil det gå seg til etterhvert. Når hun våkner om natta må hun får både pupp, nærhet og kos, i mørket. Hviskestemme og minst mulig bevegelse og lys. Etterhvert vil hun forhåpentligvis forstå at om natta sover vi.
selma07 og engel Skrevet 25. november 2007 #4 Skrevet 25. november 2007 Det jeg hørte da jeg hadde så liten baby, var at det ikke er riktig å gå inn å styre døgnrytmen mens de er så små. Viktig at mor og barn lever i en symbiose, ogat mor sover når barnet gjør det. Gi mye dagslys om dagen, eller lys inne dersom det ermørketid der du bor:o) ikke skift bleie om natta, med mindre det er helt nødvendig, Gi masse kos og nærhet om dagen. En så liten baby sover stort sett hele tiden, så det blir vel helt feil å prøve å holde henne våken om dagen tror jeg..
Anonym bruker Skrevet 25. november 2007 #5 Skrevet 25. november 2007 bare har det mørkt og rolig om natten, lyst, lydfull og morsomt om dagen og vent. Rytmen vil komme med tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå