Sentralstøvsugeren Skrevet 25. november 2007 #1 Skrevet 25. november 2007 Erfaringer? Var det veldig smertefult? Hvor lang tid var det vondt evt?
☆Pacific sunset☆ Skrevet 25. november 2007 #2 Skrevet 25. november 2007 Ja har hatt det i snart 10 år. Selve inngrepet var smertefritt men det var LANGT IFRA smertefritt etterpå - hadde kjempevondt i 2 uker - måtte ha hjelp til alt fra å dusje til å reise meg opp. Satt å sov den første uka Men så gikk det sakte men sikkert bedre og bedre. Jeg kan anbefale Colosseumklinikken.
Sentralstøvsugeren Skrevet 25. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 25. november 2007 La du under musklaturen? Jeg har allerede bestilt time på Fornebuklinikken til tirsdag. Gjorde det selv for 12 år siden, men jeg husker nesten ikke noe fra den gangen. Har fått komplikasjoner - er derfor nødt til å gjøre det igjen......
Twintipp og himmelblå Skrevet 25. november 2007 #4 Skrevet 25. november 2007 Tok det for 4 mnd. siden.. Gjorde vondt de første 2 ukene...La ikke under musklaturen da, så slapp dren osv. Hos meg gikk et sting opp, tok det ikke med ro nei, så det var ikke akkurat godt. Men, det er jo absolutt verdt det! Og med smertestillende går det jo bra. Jeg hadde ikke sånn veldig vondt, men var kvalm en uke av narkosen:-( Hvilke komplikasjoner har du fått da? Om jeg kan spørre?
Maiprinsessa06♀&Maiprins09♂ Skrevet 25. november 2007 #5 Skrevet 25. november 2007 Jeg gjorde det i mai. La under muskelen. Hadde veeldig vondt rett etterpå, måtte få hjelp til å komme opp av senga, osv.. Men etter 2 dager dusja jeg. Det gikk fint. 5 dager etterpå var jeg å handler nytt undertøy. Og var på jobb 8 dager etter. Var fortsatt ømt og vondt, men spiste paracet og voltaren. Gikk så fint så) Hva slags komplikasjoner har du fått? Legger du inn mye? Lykke til.
Linn,Skrållan&LilleSøster Skrevet 25. november 2007 #6 Skrevet 25. november 2007 Bare lurer på hvordan det event blir og amme med silicon jeg. Og åssen blir puppene etter ammingen???
Sentralstøvsugeren Skrevet 25. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 25. november 2007 Jeg pleier ikke reagere på narkosen, så akkurat den gruer jeg meg ikke for sånn.....Husker jeg følte jeg ikke fikk puste da jeg våknet opp sist gang. Hadde rota og styrt under musklene mine, var vel derfor.... Protesene har kapslet seg....så jeg må først fjerne de, så sette inn nye. Håper på å legge de nye over musklaturen.....
Sentralstøvsugeren Skrevet 25. november 2007 Forfatter #8 Skrevet 25. november 2007 Jeg ammet Selma. Fikk melk - det var ikke noe problem - men det er nok ammingen som har gjort til at protesene har kaslet seg.
☆Pacific sunset☆ Skrevet 25. november 2007 #9 Skrevet 25. november 2007 Ammingen gikk så fint som bare det - dette er det 2. barnet jeg ammer med protesene og det er ikke noe prob. Kan være litt småkjipt å pumpe seg men går fint altså. La det under brystet, mulig det var under muskelen - gjorde iallefall dritvondt. Har nok kapslet seg litt her og men ikke så mye at jeg har valgt å bytte de ut.
Jenny-penny Skrevet 25. november 2007 #10 Skrevet 25. november 2007 Kan man velge selv om man vil ha over eller under muskelaturen? Hva er forskjellen? Twintipp: Hvor tok du, vurderer det selv, men tenkte på til sommeren for da har jeg tid til å slappe av i 2 uker:o)
☆Pacific sunset☆ Skrevet 25. november 2007 #11 Skrevet 25. november 2007 Jenny-penny: ser du vil ta til sommeren - tennkte bare å informere deg om at du ikke kan bade i sjø/basseng på en god stund når man tar silikon! Tror de ser an kroppsform etc når de vurd. om de skal legge det over eller under muskelen, noen får det operert inn under brystvorten også.
Sentralstøvsugeren Skrevet 25. november 2007 Forfatter #12 Skrevet 25. november 2007 De sa til meg for 12 år siden at jeg hadde for lite fett i brytene til å legge over musklatur. Da ville en sett hele protesen.. Nå som jeg har de under, er det helt umulig å se at jeg har det - dvs helt til da det kapslet seg....... Legen på Fornebuklinikken mente at det kunne legges over musklatur nå, da det var kommet noen nye proteser som egnet seg bedre til det.....
Twintipp og himmelblå Skrevet 25. november 2007 #13 Skrevet 25. november 2007 Nei, kirurgene ser det an.. Etter kroppstype. Har du så og si ingenting fra før eller noe å fylle ut med er det best å legge under muskelen.. Samt også hvis du er tynn. Jeg tok det på nobel klinikken i Oslo. Verdt hver eneste vondt og hver eneste krone, hihi.
Sentralstøvsugeren Skrevet 25. november 2007 Forfatter #14 Skrevet 25. november 2007 Ja - jeg husker enda følelsen av å ENDELIG ha pupper! Ville imidlertid aldri gjort det om igjen nå hvis det ikke var for komplikasjonene......er skikkelig pinglet når det kommer til å bli kuttet i!!! Brystene er både vonde og deformerte nå - så må man, så må man:):)
Gjest Skrevet 25. november 2007 #15 Skrevet 25. november 2007 Et dumt spørsmål men hva vil det si at innleggene har kapslet seg? Har du vondt? Ser de uekte ut nå? Harde???
BettyBoob Skrevet 25. november 2007 #16 Skrevet 25. november 2007 veldig vondt i 1 uke, helt fin etter 2. La over muskelen for 5 år siden
Sentralstøvsugeren Skrevet 25. november 2007 Forfatter #17 Skrevet 25. november 2007 Jeg vet ikke helt hva som skjer, men brystene er blitt harde, deformerte og vonde. Jeg har aldri kunnet se eller kjenne protesene, men nå kjenner jeg tydelig kanter - på den ene puppen stikker det faktisk også ut en del....
Maiprinsessa06♀&Maiprins09♂ Skrevet 25. november 2007 #18 Skrevet 25. november 2007 At de kapsler seg vil si at brystvevet frastøter seg protesen.. Da blir de harde.. De protesene jeg fikk er ru/ruglete, det er noe helt nytt, som skal gjøre sjansen for kapsling/fratøtning enda mindre.. Tror det er under 3 % at kapsling skal skje.. Og blir det kapsling, så må man ikke nødvendigvis bytte de heller. Ei venninne av meg har proteser hvor den ene er kapslet seg, er stein hard. Men de ser fortsatt helt like ut, og hun har ingen planer om å bytte de før om 5 år til. Hun har hatt de i 5 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå