med baby nr 4 i magen Skrevet 26. november 2007 #26 Skrevet 26. november 2007 Navnet skjemmer ingen heter det. Jeg fikk også kritikk på navnevalget på mine barn. Sara Celin var alt for langt og besteforeldrene ga klart utrykk for att der ble det nokk bare Sara, hun er 9 år og alle kaller henne Sara Celin. Jonathan var nå helt teit da ble det bare tann fra sviger familiens side, men også det navnet er akseptert , han er 4 år. Han har dersuten også ett mellom navn etter oldefaren , som er Eugen. Men det navet skriver vi bare for det blir for tungt til å si sammen. Så var det den nye babyen da , jentenavnet ,har vi vel men guttenavn ble verre, Vi var inne på Lukas , helt til svigermor kom seilende: hører dere har tenkt til å kalle barnet Lukkas om det blir en gutt... Og med trykk på k så ble jo navnet ikke fint i det hele tatt....der røk det... Ikke lett det der med navn. uansett så er det noen som syntest att det ikke passer seg og må selvsagt kritisere.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2007 #27 Skrevet 26. november 2007 anonym 2:) my point proven:) hehehe anus er jo kjempe vakkert.. bare for å nevne det:)
Anonym bruker Skrevet 26. november 2007 #28 Skrevet 26. november 2007 Mange syntes min sønns navn IVO er rart, men jeg bryr meg lite om det.
**Oktober-mamma** Skrevet 26. november 2007 #29 Skrevet 26. november 2007 Jeg synes mer synd i barna til dere to anonyme, som får slike smakløse mødre som er så ekle.. Er ikke rart verden blir som den blir.. Jeg har selv valgt Benjamin eller Madelen til mitt kommende barn, det er godt at ikke alle liker samme navnene, det hadde blitt litt kjedelig.. Jeg synes foresten det er fint å kalle opp barn etter besteforeldre:)
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 26. november 2007 #30 Skrevet 26. november 2007 hehe må le litt av deg over. Fordi noen ikke liker navna så er det synd på barna dems? merkelig.. ytringsfrihet er lov etter alt jeg vet.. pluss ikke ta alt her inne så sykt seriøst..
Fruen i huset Skrevet 26. november 2007 #31 Skrevet 26. november 2007 Jeg kjenner en liten Melissa. Synes det er litt sukkersøtt, men det er nok fordi det minner meg om Melis Timian er kult, ville gått for det og ikke Dias
venter nr2;)19,03,08 Skrevet 26. november 2007 #32 Skrevet 26. november 2007 nei eg er heilt enig! man kan begynne og lure litt på foreldrer som opner munnen i det heile tatt når dei sier sånne ting som: stakkars unge,kommer til og hate morra si for all evighel! er jo sykt og si sånt da....folk kan tenke ka dei vill men og si det! det sier litt altså.klart man blir provosert over slike folk...nei det er ikke rart verden er som den er nei!!! da MÅ eg bare si at det er jo kanskjer mere synd på dei ungene som får slike dømmefulle foreldrer som dette,hva læres dei opp til i denne verden,tror ikke dei blir skånet for så mye nei,tvert imot! herregud.................................
Anonym bruker Skrevet 26. november 2007 #33 Skrevet 26. november 2007 Altså,når du velger så spesielle navn og legger de ut for å høre andres mening,så må du bare tåle det.. Jeg har ikke svart på denne tråden før bare for å gjøre det klart.. Men at noen vil kalle barna sine Timian eller Dias,er meg ganske uforståelig.. Man legger opp til at barna skal bli gjort narr av! Uansett hvor åpne og tolerante vi er.. Når jeg skulle velge navn,var jeg inne på navnet Gitte i nøyaktig 3 sekunder.. Fant ut at det blei mobbenavn til tusen! Man må bare tenke litt sånn! Hvorfor skal navnet være så sinnsykt spesielt hvis det er som dere sier at navnet skjemmer ingen????
venter nr2;)19,03,08 Skrevet 26. november 2007 #34 Skrevet 26. november 2007 jo men.....når du spør eller leser hva folk heiter og du får timian som svar,da tenker du ikke på det som eit krydder i sammenheng med at man snakker om eit navn????? det synest eg virker logisk,men det er nå meg da! man kan jo virkelig ikke tenke sånn??? Det er jo ikke det at man ikke tåler folks meninger,men det er heilt utruli hva folk kan få seg til og si! det er jo forhåpentligvis snakk om voksne folk innpå her! må bare le litt eg;) takk for meg,er ferdig med denne saken for nå! ha ein fin ettermiddag folkens!!!
**Oktober-mamma** Skrevet 26. november 2007 #35 Skrevet 26. november 2007 Når de to anonyme her inne begynner å skrive sånt som at de skal kalle barna sine "ketchup og majones", kommenterer navnevalget med sånnt som "ÆÆÆSSJJJ", "hate mor for alltid" og "anus er et vakkert navn", da stiller jeg meg selv disse spørsmålene: "Hva er galt med denne personen?" "Skal hun oppdra et barn?" "Er hun i stand til/voksen nåk til det?" "Har hun tenkt til å oppdra barnet til å tenke/dømme/oppføre seg likens?" Det er absolutt ingen voksen oppførsel, det er ikke normalt at en oppegående voksen person oppfører seg sånn, slik er ikke jeg vant med. Det er ingen problem for meg at de bestemmer seg å kommentere spørsmålet i negativ retning, men det er måten det gjøres på, det er usmakelig! (Og det vet dere nåk selv også siden dere signerer som anonym..) Det er ikke rart barn mobber når de har slike foreldre, for en plass må de ha hørt det, dette lærer ikke barn av seg selv.. Det var alt jeg har å si om denne saken..
ma-85 Skrevet 27. november 2007 #36 Skrevet 27. november 2007 Synes kombinasjonen av Melissa og Cecilia ble litt voldsomt, det klinger ikke bra i mine ører, for mye s'er. Men hver for seg er det da greie navn. Timian er ikke et navn jeg ville valgt, men jeg synes det er litt søtt, et helt ok navn. Dias Rene synes jeg ikke var noe fint. Dias høres for utenlandsk ut, og passer nok dårlig sammen med de fleste norske etternavn. Rene alene går kanskje an?
Anonym bruker Skrevet 27. november 2007 #37 Skrevet 27. november 2007 Dias og Rene går for meg under samme kategori som Raymond og Ronny. Problembarn.. Navnet skjemmer ingen, men hvorfor legge opp til det...?
Anonym bruker Skrevet 27. november 2007 #38 Skrevet 27. november 2007 Jeg klarer bare ikke å la være å blande meg inn her.. sorry. Når jeg leser disse navnene tenker jeg følgende: Mor til dette lille barnet er: 1. Ung (under 25?) 2. Uutdannet Vet at dette bare er mine fordommer og at jeg bare skal gå og skamme meg, men sånn er det. Timian er og blir en urteplante (vet du det ikke, eller synes du ikke det gjør noe??) og Dias er sikkert en fint navn om man er spansk, men da skrives det Diaz. Melissa Célina høres ut som en hovedperson fra en såpeserie. Det blir bare for mye action på en gang. Forresten; dere som bruker franskinspirerte navn som René (gutt), Reneé (jente), og André - bruk for all del aksenten den riktige veien! Linnea er svensk og skal ikke ha aksent, verken den ene eller den andre veien. Puh, jeg vet jeg er kjip men jeg klarer ikke å styre meg... sorry igjen... Men jeg er enig med dere som sier at personer som legger ut navneforslag her i forumet må forvente at de kan få en del negative innspill også.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2007 #39 Skrevet 27. november 2007 Ser det er Melissa Cecilia, ikke Célina. Same thing goes...
Anonym bruker Skrevet 28. november 2007 #40 Skrevet 28. november 2007 jeg var 23 når jeg ventet mitt første barn,ble det jente skulle hun hete Natasha Zoe.Det ble heldigvis en gutt,så det fæle navnet ble aldi noe av.Mye rare navn man tenker på når man er ung. Må sies at jeg var gift med en engelskmann. Syntes noen av dere at det var ett fint navn? Venter fjerdemann nå,de 3 andre har navn som Johannes,olav og torgrim. Blir det gutt skal han hete sigurd,blir det jente skal hun hete Ingeborg.Syntes dere det er fine navn?
stinesupersøt_24 Skrevet 28. november 2007 Forfatter #41 Skrevet 28. november 2007 jeg syns det var helt vanlige fine navn jeg.ang timian..heha det blir ikke noe av likevel..så da var det sagt! Dias Rene blir heller ikke noe av.så har bestemt oss for og holde navnet for oss selv til mini er ute:) såe da er den saken grei:)
Anonym bruker Skrevet 28. november 2007 #42 Skrevet 28. november 2007 HAHHHAHAHAHAHHAHAHHAHIHIHIHIHHOHOHOHOHOHOHOHOHOHAHAHAHHAAH Unnskyld... Klarte ikke holde det inne...Ler så jeg griner av denne tråden.... Hilsen Anonym46
Anonym bruker Skrevet 28. november 2007 #43 Skrevet 28. november 2007 Vil bare si til deg Stinesupersøt, jeg har selv opplevd at andre har "ødelagt" navnene jeg hadde valgt ut til barna, så nå har jeg lært at slikt holder vi for oss selv. Så stol på at navnene du har funnet er de riktige for deg og dine barn, og drit en lang marsj i hva andre skulle ha å si!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå