Krøvvel Skrevet 25. november 2007 #1 Skrevet 25. november 2007 Hvorfor er det putetrekk til alle babysengesettene når man ikke skal bruke pute til babyen? Kan man bruke putetrekket flatt under hodet på babyen som gulpeanordning?
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 25. november 2007 #2 Skrevet 25. november 2007 Skal man ikke bruke pute til babyen? Det visste ikke jeg. Skjønner at de ikke skal ha en svær pute, men tenkte kanskje de skulle ha en liten en....? Tydeligvis ikke alt jeg har fått med meg=)
Krøvvel Skrevet 25. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 25. november 2007 Hmm kanskje du har rett. Trodde bare jeg leste det her at de skal ikke ha det.
LadyLuck & Skrevet 25. november 2007 #4 Skrevet 25. november 2007 det er litt forskjellig allt etter hvem man spør. Til småen her hjemme har vi brukt en flat liten pute fra fødselen av, han har ikke tatt noen skade av dette.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2007 #5 Skrevet 25. november 2007 Hei! jeg har brukt en flat pute til babyen min, i seng og i vogn. på den måten kan du forhindre at babyen får så veldig flatt bakhode. min var ikke flat i bakhodet i det hele tatt, mens venninden min sin baby va skinnflat i bakhodet, hun brukte ikke pute. kommer til å bruke det på neste også.
Maigullet Skrevet 25. november 2007 #6 Skrevet 25. november 2007 Jeg har lært at man ikke skal bruke pute til baby, og mine to barn har ikke flatt bakhode! Har av og til brukt putetrekkene som gulpefanger ja Tror jeg begynte med lita pute da de var rundt året jeg...
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 25. november 2007 #7 Skrevet 25. november 2007 Tja... Det er svært ulik praksis på hva som anbefales;o) Da jeg fødte på SiV (sykehuset i Vestfold) sist anbefalte alle jordmødrene og fysioterapauten oss å bruke pute helt fra fødselen av. Dette skulle heller ikke være en sånn tynn/flat pute, men en sånn tykk/høy babypute. Babyen skal ligge med denne helt fra ryggen (skulderbladene) og opp slik at den ligger "tryggere". Man forebygger også flatt bakhode ved å bruke en slik pute. Denne puta skal ha en bestemt "bæreevne". Her i distriktet selger de det de kaller sykehusputa som er slik de anbefaler. Da jenta vår begynte å snu seg i senga om natten (men ikke var stor nok til at jeg stolte på at hun skulle greie å komme seg tilbake igjen), tok jeg vekk den høye puta og la en flat der isteden. Begynte med vanlig stor pute igjen etter at jeg ble trygg på "snuinga" hennes;o)
Gjest Skrevet 25. november 2007 #8 Skrevet 25. november 2007 jeg harhørt at man ikke skal bruke pute til babyer,men det er sikkert forskjellige meninger om dette også som det er på alt annet.
*snart mamma til 2* Skrevet 25. november 2007 #9 Skrevet 25. november 2007 Jeg har kjøpt "babypute" på KID fra HØIANG (trur jeg det heter) og den er rimelig flat. Jeg har temkt til å bruke den, men man hører jo så mye forskjellig så jeg skal ta å høre med jordmødrene på sykehuset om hva de anbefaller. De putene er i allefall like store som det putetrekket som følger med sengetøyet til barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå