Gå til innhold

Urettferdig!!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid i uke 32 og min veninne i uke 19. Hun bor i Oslo og jeg bor i en liten øykommune nordpå. Jeg fikk ordinær ultralyd i uke 19, men pga. dårlig utstyr kunne de ikke se kjønn, kun de viktigste målene. Ok, tenkte jeg. Slik er det vel bare.

Men da jeg snakket med min veninne i Oslo fikk jeg hakeslepp. Hun skulle på ultralyd sa hun, men hun hadde jo vært på 4 ultralyder tidligere.

Jeg spurte om hun hadde betalt dem selv, men det hadde de ikke gjort. Det var på sykehus. Hun sa de hadde fått en tidlig UL pga at hun hadde mistet en gang før, og det er greit nok. Men de tre andre hadde de "mast" seg til, for å se etter kjønn. Og etter at hun var på ultralyd denne uka skulle hun jaggu få komme igjen, da de ikke var 100 % sikker på termindato sa hun. De fikk til å se at det var en gutt, men ikke å anslå termindato????

Merkelig.

Så det blir hennes 6 ultralyd betalt av det offentlige, før uke 20, mens vi ikke engang fikk komme tilbake for å se kjønn. Er littegrann urettferdig..Littegrann. Grrrrr. Hormoner.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres veldig rart ut at hun har fått ekstra UL for å få vite kjønn. Hun har sikkert mast seg til det av andre grunner, å benyttet sjangsen når hun har vært der til å få vite kjønn?

Har jo JM på sykhuset som jeg går til, å hu har UL apparat. Har vært der masse pga risiko svangerskap. Å da har hun sjekket alt! Kjønn, mål, fostervann osv.... Men da hu var usikker på kjønn, maset jeg meg ikke til en til, men gikk til prival UL, der kan du liksom spørre om sånt uten å føle deg dum. For meg blir det feil, når du er der av medisinske årsaker, å spørre om kjønnet! Det er liksom så uvesentlig.

Skrevet

Ja det virker jo litt urettferdig. Ganske ulik praksis. Men det er jo ikke sikkert det har noe med at det er Oslo å gjøre.. Kanskje bare bedre kapasitet? Ikke vet jeg. Men litt rart at det skal være så lett for noen. Har bare fått en ordinær UL selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...