ana baroma Skrevet 25. november 2007 #1 Skrevet 25. november 2007 Sånn hvert eneste år? Svogern kommer hjem jul etter jul, og svigers tar hensyn til "veslegutten" på 31 år år etter år. Denne jula kunne de godt tenke seg å feire sammen med oss, men siden han vil feire hjemme hos mamma, så blir ikke det noe av. Vi skal nemlig være hjemme siden vi har en liten baby og stesønnen min har veldig lyst til det. Vi har sagt at også svogern er invitert, men han nekter plent. Så hva gjør man da?? Til opplysning så har han hatt samboer i 7 år, bor 2 mil fra svigers og har ingen barn.
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 25. november 2007 #2 Skrevet 25. november 2007 Så lenge de ikke har barn så er det ikke uvanlig å feire hver for seg, vi gjorde det frem til lillegutt kom til i 2004. Vi flyttet sammen rett før jul i 2001, han kom da hjem til meg annendagen eller noe sånt, det gjorde vi de 3 første julene vi var sammen. Nå feirer vi sammen etter vi fikk barn. Gleder meg til vi får nok et familiemedlem i april, da skal lillegutt bli storebror til en liten gutt til.
Gjest irismor Skrevet 25. november 2007 #3 Skrevet 25. november 2007 Ikke noe problem. Her var det et rabalder uten like pga jula. Det er svigers sin tur til å få besøk av oss. Og de skal feire jul på hytta. Så da reiser vi etter at jeg er ferdig på jobb kl 15 og har julekvelden sammen med de. Jeg har fri 1.juledag men vi ønsker ikke å sove over. Vi vil hjem og samtidig så er det slik at jul feires hos den ene familien så er det 1.juledagslunsj hos den andre familien. Men svigermor ble helt rabiat når hun skjønte at vi ikke ville sove over men reise hjem. Argumentene forstod hun ikke, ikke ville hun forstå heller. Så vi tok en nødløgn om at jeg skal jobbe 1.juledag også (helsevesenet) Jeg ble så irritert at jeg sa jeg skulle melde meg frivillig på jobben til å jobbe julaften på kvelden. Men da ble samboeren helt rabiat, for han kunne jo ikke feire julaften helt alene...
Northernlights Skrevet 25. november 2007 #4 Skrevet 25. november 2007 Ja,jeg skal jo feire jula uten mannen i år. Men det opplegget du beskriver, det høres da merkelig ut! Hvis dine svigerforeldre ikke drar til dere i jula pga "lillegutt",så har de like mye ansvar for "fadesen" som han har.... Hadde jeg vært de foreldrene, hadde jeg sagt; I år skal vi bort. God jul! =o)
ana baroma Skrevet 25. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 25. november 2007 hehe, du har helt rett Northern. Og i ditt tilfelle er det jo ikke hver jul det dreier seg om heller da. Litt spesiell situasjon du har:) En ting er at han kommer hjem til mamma julaften, men han gir dem dårlig samvittighet dersom de vil noe annet enn å være hjemme selv... Og svigermor er nok spesielt svak for veslegutten, hehe. Men uansett hva det blir til, vi skal være hjemme, og vi skal ha det så trivelig atte...
Northernlights Skrevet 25. november 2007 #6 Skrevet 25. november 2007 Lager hun veldig god mat,kanskje? ;o) Er helt sikker på at dere får det trivelig.Uansett! Det skal jeg også ha :-p Vi blir som sild i tønne i en knøtte liten leilighet, men jeg VET vi kommer til å kose oss glugg ihjel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå