Gå til innhold

For lite mat!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

kjærsten min mener på at jeg spiser ALT for lite om dagene..og det har han rett i.men poenget er det at jeg klarer ikke.er 17uker på vei.ikke no kvalm men ingenting frister.har ikke lyst på noe.jeg bare klarer ikke spise så mye...har hatt spiseforstyrrelser før men det kapitelet er over..så kjærsten tror det har noe me det og gjøre.men det vet jeg selv at det er ikke det.hva skal jeg gjøre da?kommer det seg etterhvert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

matlysta mi er også opp og ned.. fra dag til dag.. helt normalt

Skrevet

Jeg har det også likedan. Har bare ikke lyst på mat. Kan gå maaange timer mellom hver gang jeg spiser, rett og slett fordi jeg glemmer det når jeg ikke har noe matlyst. Nå skal det sies at jeg er en del kvalm fortsatt da. Lå å kasta opp fra uke 5 til uke 16, så magen er vant med lite mat nå.

Men husk at babyen tar det han/hun skal ha, så det er deg selv det går utover... Jeg håper det kommer seg etterhvert, synes jo det er kjedelig å aldri ha lyst på noe... Sambo er lei av å finne på middager, er liksom ikke noe stas mer...:) Jeg er forresten 17+3 i dag.:)

Skrevet

riktig!!!for kjærsten mener på at mini ikke får nok næring..men det gjør den jo..for herregud det er jo ikke sånn at jeg IKKE spiser..men kansje mye mindre enn det jeg burde.men vi får håpe lysta kommer tilbax da:)

ja..uanz hva han spør hva vi kan lage til middag så er det bare : neiii jeg trokke det..hakke lyst på..blablabla:/

Skrevet

Jeg klarer ikke så mye mat om gangen jeg heller, mye mindre enn før.

Syns det er lettere å få i seg flytende næring,

den lurer seg lissom innimellom.

Jeg klarer ikke å vende meg til å spise hver 2-3 time

Frustrerende.

Og hvis middagen/maten er for seint på dagen, blir jeg alvårlig kvalm :-/

Har ikke lagt på meg noe særlig, kanskje 1 kg max,

men mage har jeg fått, og ungen har det fint.

Skrevet

Tror nok ungen stort sett tar fra deg det den trenger ja. Men seinere er det nok viktig å få i seg mer.

Dersom du er normalvektig/tynn så er det viktig å legge på seg for at du skal ha noe å gå på etter fødselen. Ha noen lager å hente energi fra rett og slett.

men du er jo bare 17 uker på vei, så du har jo god til fortsatt.

Håper matlysta kommer seg til jul i alle fall da!

Lykke til.

Skrevet

Vi er ca like langt og jeg spiser også mye mindre nå enn for noen uker siden. Sliter må dårlig matlyst, nesten ikke lyst på godis en gang.

Her er det melk og frukt som frister noe, men det er det jo ikke mye mat i.

Var lik i forrige svangerskap, så gikk det pluttselig over. En time før jeg kom på sykehuset for å føde spiste jeg tre store posjoner chili con carne.

Akkurat som at kroppen min visste når den trengte mye føde og stilte inn størrelsen på magesekken etter det.

Skrevet

hei

akkurat det samme med meg, er omtrent like langt på vei som deg, mange sier de får kjempematlyst når de går gravide, andre har liten. Jeg prøver uansett å spise lite og heller ofte. Barnet får den næringen det har behov for.

Skrevet

Tror ikke det er så mange som legger på seg før uke 20 uansett, så det er vel ikke så mye å bekymre seg over!

Har problemer med matlysten selv også,etter 3 mnd med hyperemesis. Skal sies at jeg FØLER meg stappmett nesten hele tiden, men det er ikke fordi jeg har spist hvertfall.. ikke er det babyen som tar opp plassen heller, for er bare 17 uker på vei..

Skrevet

Det går nok helt fint skal du se :) Jeg er i uke 28 nå og har enda tilgode å legge på meg noe.. Har vel gått ned rundt 10 kg tenker jeg - har vært dårlig siden uke 6 ca.

Jeg har fått det innprentet av JM og lege at junior tar alt han skal ha, så det er kun meg det går ut over. Men det er viktig å få i seg nok drikke, så du ikke blir dehydrert - for meg funka isvann ganske bra.

Jeg klarte ikke å spise noe særlig middag eller store måltider når det stod på som værst, så løsningen for meg ble å ha mye frukt og kjeks i huset - druer, agurk, mariekjeks etc. Nå funker mandariner ganske bra. Ved å småspise litt ofte, så hjalp det endel.

Uansett når du går til kontroll, så er det lurt å nevne dette for JM/lege slik at de er klar over det og kan evt hjelpe deg. Og mini'n din koser seg nok som bare det skal du se :)

Skrevet

Tusen takk for svar..da kan jeg jo nevne det til jordmor neste gang:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...