PrettyPink Skrevet 25. november 2007 #1 Skrevet 25. november 2007 Jeg skal kanskje ha utskrapning på fredag. Noen som har hatt det? Hvordan er det? Hva gjør de? Er det vondt i etterkant?
Hedda+en til...i sept 08 Skrevet 25. november 2007 #2 Skrevet 25. november 2007 Jeg hadde utskrapning etter at jeg hadde født datteren min, fordi litt av morkaken fortsatt satt igjen. Jeg var inn og ut på dagen, jeg fikk narkose, da jeg kom hjem sov jeg resten av dagen og til morgenen etter. Men det var ikke noe spesielt vondt, litt sånn mensensmerter kanskje. Har du hatt SA siden du kanskje skal til utskrapning?
PrettyPink Skrevet 25. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 25. november 2007 Begynte å blø litt for en uke siden, og fikk beskjed etter en tidlig UL på torsdag at det ikke var noe liv der og at jeg trolig har hatt en SA. Skal til ny UL på fredag for å se om det er noe igjen, hvis det er det så skal jeg ha utskrapning. Fikk du vanlig narkose? Hadde det ved en dagkirurgi i fjor sommer og da ble jeg utrolig kvalm etterpå. Var du oppegående dagen etter?
kattungen Skrevet 25. november 2007 #4 Skrevet 25. november 2007 Hadde en MA i uke 12 og fikk utskrapning. Det gjør ikke vondt, du får en lettere narkose. Si fra på forhånd at du blir kvalm, da får du kvalmestillende som forebygger kvalme. Du får også noen tabletter satt inn i åpningen slik at livmoren skal åpne seg. Dette gjør at du kan få litt mensliknende smerter rett før inngrepet. Etter inngrepet kan du også oppleve noen mensliknede smerter, og kanskje litt groggy av narkosen. Det samme dagene etter. Men jeg opplevde ikke å ha noe vondt, det var faktisk overraskende smertefritt etter min mening. Så var oppegående og kjekk samme dag og dagen etter. Lykke til og synes det er trist at du har opplevd SA.
PrettyPink Skrevet 25. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 25. november 2007 Takk for svar. Greit å vite hva man går til. Kjedelig med SA ja, men nå har jeg kommet over det værste så det går ganske bra nå. Det var en skikkelig jævelig da den dagen jeg fikk vite det. Men man må jo bare prøve igjen. Får håpe jeg får TR ganske fort etter utskrapningen så vi kan prøve igjen.
Hedda+en til...i sept 08 Skrevet 25. november 2007 #6 Skrevet 25. november 2007 Ja, så trist at du måtte oppleve en SA, det har aldri jeg vært igjennom, bank i bordet. Så jeg kan bare forestille meg hvordan du har det. Jeg har hatt narkose fire ganger. Har egentlig ikke blitt noe særlig kvalm, bortsett fra den siste gangen, og da ble jeg utrolig kvalm. Sa i fra til sykepleieren, og hun sa at de nettopp hadde byttet merke på narkosen eller no, og at det var flere som hadde klagd på at de ble kvalme av den. Så det finnes tydeligvis flere typer... Du får ha lykke til videre i prøvinge, så får vi håpe at neste spire sitter raskt og godt
PrettyPink Skrevet 25. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 25. november 2007 til dere som har hatt utskrapning: blødde dere lenge etterpå?
har4barn Skrevet 25. november 2007 #9 Skrevet 25. november 2007 Jeg hadde utskrapning. var da i uke 18, men babyen var bare 14uker. Fikk narkose. Merket ingenting - hverken før eller etter. Dette var den "letteste" delen. Blødde litt av og på i et par uker, men slet med litt mellomblødninger i de neste månedene. Ville bare si at det var trist at du har mistet.... Lykke til.....
kattungen Skrevet 25. november 2007 #10 Skrevet 25. november 2007 Jeg blødde ganske mye i 2, 5 uker. Trodde nesten jeg måtte tilbake til ny utskrapning, at de hadde slurvet litt....for det var til tider MYE. Men så roet det seg og i dag har jeg fått TR ( etter 4,5 uker, hurra!) så nå kan jeg komme igang igjen, hvis syklusen er på stell, da:) Ønsker deg masse lykke til igjen, og håper dette går så greit som det kan gå. Ikke moro:( Trøsteklem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå