Gå til innhold

Sukk..

Prinsen & spiren

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min kjære og jeg prøver å få en liten en, men enda ikke klaffet..

Noen andre i samme sitsuasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lenge har dere prøvd a??Kan jo ofte ta en del tid det der. Er jo utrolig mye som skal klaffe egentlig....

Skrevet

jo mer man strever jolengretid går det. Er ikke lett å bli gravid. HAr du jevn syklus? vet du om du har eggløsning?? Du kan få pergo til lege slik at du har full kontroll når dere kan kose dere i halmen ;)

Jeg skulle begynne med pergo, men ble gravid før ;) Veldig heldig med andre ord...

Skrevet

Har prøvd en god stund..

men det som er greia er, jeg sluttet med pilla for en stund tilbake, og har enda ikke fått tilbake mensen.. så er så vanskelig og vite når jeg har EL. (Har kjøpt eltester på nettet, men de var dårlige :S )

Skrevet

Har ikke erfaring med piller selv. Men har lesther inne at hos enkelte kan det ta lang tid før mensen kommer, og at man får normal syklus. Du kan jo gå til legen etter et halvt års tid eller ett års tid etter pille slutt å ikke noe klaff. Lang tid å vente, men det må nok til. Lykke til videre. Ha mye sex, 3 hver dag minst, så klaffer det nok en dag.

Har brukt el tester, men tviler på de jeg oxo.

Skrevet

men etter som jeg forstår (?!) så kan jeg bli gravid, selvom mensen ikke har kommet tilbake enda.. ikke sant ??

Skrevet

Hei.

Vi prøvde 22 mnd før spira satt (og da satt den ved egen hjelp mens vi stod på vent til prøverør).

Hadde hele veien veldig uregelmessig mens,

tom et opphold på 5 mnd halt uten mens.

Helt på slutten, bare de siste 3 mnd, var det sånn nogen lunde system.

Og bare den aller siste måneden av hele perioden vi prøvde, fikk jeg el-slim.

Så jeg tenker at jeg ikke hadde skikkelig el før da.

Gikk også på p-pilla før vi bestemte oss for å prøve

Tror nok det er lurt at du tar dette opp med legen din,

men ofte vil de ikke gjøre noe før det har gått 1 år.

Uansett kan de ta blodprøve for å se om du har el,

og hvis jeg har skjønt riktig, kan pergotime brukes for å få i gang el igjen.

Uansett: lykke til!

Men vær forberedt på at det kan ta lang tid

Skrevet

Ja, det mener jeg du kan bli ja. Så lenge du har eggløsning før mensen kommer - noe som man storsett har.

Skrevet

Takk for svar :)

Hadde en del "rare" følelser i magen, rundt tida da mensen skulle ha vært der.. så.. satser på at alt er i orden, og at mensen er tilbake neste måned. Har heldigvis lest meg frem til at det er noramlt at den er borte en stund etter at man slutter på piller.. men trodde man kunne bli gravid for det : S Skal fortsette med de "billige el-testen" så får vi se;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...