Gå til innhold

er jeg "slem"=???(litt langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

saken er den.

I år skal vi ha jula her hos oss for første gang. Mine foreldre,bror og hans samboer kommer. Spurte svigers og,men de sa neei og stakkars min samboer som måtte være med "hele"fam.min. (hun sliter litt med sosial angst da,så forsåvidt greit)

Men nå virker det som hun har mer og mer lyst til å komme,helt OK.

MEN;dem er litt glade i alkohol,første grunnen til at de takka nei var at da fikk dem ikke drukket til maten osv. Men kommer de så må ihvertfall en være edru.

Men jeg liker ikke fylla og jula,ihvertfall ikke når det er barn tilstede. Og svigerfar han er alkoholiker,(det er ikke hu da) så om han får ta det ene glasset til maten så er jeg redd det ikke blir med det.

Så jeg har sagt til sambo at om de kommer så er det på den betingelsen at det blir helt alkoholfritt. (ingen i fam.min drikker alkohol i jula,så skuffer ingen der)

Føler meg litt slem der,men jeg vet hvordan han er om han er full.

Da har de muligheten til å komme,men er det problem å ikke få drukket så får de heller sitte alene.

Er jeg slem som tenker sånn?føler litt det for sambo sin del.Han sier liksom ikke så mye,og han er jo oppvokst med å ha de slik. Men jeg vil ikke ha jula ødelagt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjemme hos deg er det du som bestemmer hvordan julen skal bli:-)

Skrevet

Innlegget ditt var litt lite sammenhengende, og det er blant annet vanskelig å se hvem den omtalte "hun" er.

Men dersom spørsmålet er: "Er det greit å si at julefeiringen hos oss er alkoholfri," så er svaret ja. Deres hus, deres regler, og alkoholbruk med barn til stede er uansett ikkeno' å satse på.

Skrevet

takk for svar=)

Ja så når jeg leste igjennom innlegget at det ble litt tungt leselig.

Men "hun" er da svigermor.

Er litt redd for å virke sær,så grei å få andres syn på saken og.

Skrevet

Om du er sikker på at det blir bråk og ubehagelig stemning dersom de får komme (og drikke), så ville jeg sagt at det er helt på sin plass å la svigers sitte alene. Det er tross alt de som velger dere bort, når de ikke kan klare seg uten alkohol de timene. Skjønner det er trist for samboeren din, men det er jo ikke du som ødelegger for ham, det er jo foreldrene hans...

Skrevet

Nei,det er ikke slemt.

Det er vel overveid og voksent gjort av deg.

Er enig med deg!

Skrevet

blir vel ikke direkte bråk.Svigerfar er ikke av den typen.Men alikevel så blir han veldig slitsom.Og maser om det samme om igjen,om igjen og om igjen.Og ofte vet han ikke hvor han er ol.Så ja,synes det er ukoselig.

Skrevet

Lag en koselig jul uten alkohol, hvis det å servere en øl til maten skaper mer ubehag en det som bra er.

Da får de heller bli hjemme hvis de ikke kan nyte en kveld uten alkohol.

Skrevet

Ikke slem. Tvert imot omtenksom på både barnas og de andres vegne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...