Gå til innhold

Når fikk dere vite resultatet fra obduksjonen?


Mor til engelen Lucas *4pp*

Anbefalte innlegg

I dag er det 6 uker siden jeg fødte min lille søn Lucas, som døde inne i min mage i uke 31. Jeg venter fortsat på svar fra obduksjonen. Når fikk dere andre svar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter ca 6 uker fikk vi svar på foreløpig obduksjon(uten resultat), det tok ca 4 mnd fra fødsel til vi fikk den endelige obduksjonsrapporten som gav oss svaret på hva som var feil(det manglet en blodåre i navlesnoren), dette burde ha vært avdekket ved fødsel, men noen ganger er det mye rot og ting tar lang tid på sykehusene:-(

 

Lykke til:-)

 

 

Mor til Ellinor(som døde i uke 37)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Vi valgte å ikke obduserer siden dødsårsaken var veldig klar. Det var heller ingen grunn til å tro at det var noe "galt" med babyen. Men de jeg kjenner som har obdusert har det tatt alt i fra 2mnd til 1 år. Det kan desverre ta tid... Vi obduserte morkaken og fikk resultatet etter ca 2 mnd, eller dvs at det ikke var noe resultat. Sender dere mange styrkeklemmer. Jeg mistet litt før deg steinbukk81 og er også gravid igjen. Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk foreløpig svar på obduksjonsrapporten etter 5 uker, men bare fordi jeg ringte til sykehuset og maste! Da sa de at de mente de hadde sett en blodpropp i navlestrengen. ca. 3 mnd. etter fødselen fikk vi tlf. om endelig obduksjonsrapport, og fikk time på sykehuset og gikk gjennom den med legen som tok i mot meg da vi fant ut at babyen vår var død i magen. Hun hadde selv vært med på obduksjonen, og forklarte alt vi lurte på.

Det var kommet frem at det ikke var blodpropp i navlestrengen, som vi jo hadde slått oss til ro med, og at det hadde vært mange og store infarkter i morkaken over tid som gjorde at babyen vår ikke hadde lagt på deg og til slutt dødd. Det de hadde trodd var en blodpropp viste seg å være blod som hadde levret seg etter at han hadde dødd.

 

Han veide bare 910 gram da han ble født i uke 30. dette er visst gj.snitt vekt for gutter i uke 25. Så dette hadde pågått i lengre tid uten at jeg hadde merket det før de siste 2-3 ukene. Men da ble jeg avvist på føden når jeg ringte opp ca. 2 uker før dette ble oppdaget. Det er bittert!!!

Alt i alt er jeg lettet over at vi fikk et svar på obduksjonsrapporten ihvertfall, men samtidig bitter på at vi ikke ble tatt alvorlig første gangen vi ringte opp fordi jeg var bekymret.

 

Men nå er det 4,5 måned siden dette skjedd, og utrolig nok så går livet videre. Jeg håper på å blir gravid snart, men det har nå ikke skjedd enda.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår gutt døde fem dager etter fødsel, i uke 34+1. Årasken viste seg å være midlertidig morkakesvikt som førte til akutt oksygenmangel og store hjerneskader grunnet dette.

 

På sykehuset sa de det ville ta 5-6 måneder før vi fikk svar på obduksjonen. Heldigvis gikk det raskere enn det, rapporten for både obduksjonen av gutten vår og morkaken var klar to måneder etter gutten døde. Vi fikk kort tid etter samtale med en lege og sykepleier som gikk gjennom rapportene med oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Emelie Hansen

vi fick alla svar 6 uker etter lilla Adrian døde...men de kunde ikke finne va han døde av....veldigt vanskligt at hantera,at han bare kunde dø uten anledning.det var 2 uker siden vi fikk svaren,men jeg klare ikke helt å acceptera det.

syns de har varit dålig hjelp sen han døde,ingen har tid for en.

 

Min elskede søn kommer aldrig tillbaka og de er svårt at gå videre i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...