Anonym bruker Skrevet 25. november 2007 #1 Skrevet 25. november 2007 Hvis dere var på julebord/fest og mellom kl.19.00 og 24.00 drakk 4 rusbrus i et sakte tempo. Og ikkje følte deg beruset etterpå..... Ville dere ammet ungen kl.04.30 om natten??? Har alkoholen gårr ut??
Kahbean Skrevet 25. november 2007 #3 Skrevet 25. november 2007 Nei.. hvorfor ta sjansen? Hadde pumpet melk jeg også heller bruk det uansett hvor beruset du føler deg.
Gjest Skrevet 25. november 2007 #4 Skrevet 25. november 2007 Nja. Syns kanskje 4 stk var litt i overkant på det tidsrommet, men om det ikke fantes andre alternativer hadde jeg nok ammet. Ikke noe jeg ville gjort ofte akkurat, men tror neppe ungen tar noen skade av det en enkelt gang.
Gjest Skrevet 25. november 2007 #6 Skrevet 25. november 2007 Jeg hadde ammet, du har jo ikke noe promille da, og om du hadde hatt det hadde det vært så lite at det ikke ville merkes i melka..
Stjernebarn og Nordlys Skrevet 25. november 2007 #7 Skrevet 25. november 2007 jeg hadde aammet, men er det ikke garvesyre i rusbrus? selv om alkoholen er ute av kroppen, så er jo garvesyren igjen og gir babyen hodepinne..... tror jeg hvertfall... har hatt det problemet med rødvin, og lillegutt hadde det ikke godt den neste dagen, var veldig urolig og sutrete.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2007 #8 Skrevet 25. november 2007 Nei, det hadde jeg ikke gjort! Jeg drikker ikke alkohol så lenge jeg ammer.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2007 #9 Skrevet 25. november 2007 Oki. takk for svar. Føler at jeg ikke har gjort noe galt. Tror nok ikke det er garvesyre i rusbrus. For garvesyre er noe som er i drueskall.... Altså i vin. Men er ikke helt sikker. hadde ikke ammet om jeg hadde kjent meg beruset når jeg sluttet å drikke kl.24. Men han virket ihvertfall helt normal i dag,så det gikk nok bra:)
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 25. november 2007 #10 Skrevet 25. november 2007 Ja ,jeg hadde ammet.Man kan drikke 2 øl og fortsatt amme.Er helt sikker på at alkoholen hadde vært borte da ja.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2007 #11 Skrevet 25. november 2007 Ja jeg hadde ammet, 4 rusbrus er ingenting;-) er sikker på at det går helt bra. Dessuten er vel ikke dette noe som skjer ofte?
Love my kidz Skrevet 25. november 2007 #12 Skrevet 25. november 2007 Hvis man drikker fire rusbrus og den siste kl tolv er ikke promillen ute av kroppen før neste formiddag jenter! Promillen er ikke borte selv om dere føler dere ok. Om det er greit å amme med litt promille skal ikke jeg si så mye om, men ikke tro at promillen er ute etter bare fire-fem timer.. Skal selv på julebord til helgen og planlegger å drikke litt vin til maten og litt etterpå. Satser på at pappan gir flaske til neste formiddag ja. Ikke at jeg tror det er så skadelig for babyen, men jeg velger å være forsiktig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå