Gå til innhold

Dere som fullpumper/har fullpumpet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge har dere holdt på og hvor ofte for å holde produksjonen oppe?

Hvor mye melk får dere ut totalt pr. pumping?

Hvordan har dere fått til å øke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg klarte ikke mer en 3 uker jeg, da var det nok fordi jeg innså at h*n aldri ville ta puppen:( Men jo mer du pumper jo mer melk kommer det, produksjonen øker etter etterspørselen. (Nå må jeg bare legge til at For meg bare forsvant melka helt selv om jeg pumpet annenhver time, men dette var pga prematurt barn og en dødssliten mamma som måtte pendle fram og tilbake fra sykehuset.) Fullpumping er krevende men så absolutt mulig:)

Skrevet

Jeg har holdt på i 3,5 uke nå....men skulle så gjerne hatt mer melk, får ikke ut nok til å dekke dagsbehovet, men kanskje bare 60-70%.

Når vi er hjemme ammer jeg også i mellom, men vi sliter sånn med det så jeg orker ikke på natten, da hadde ingen av oss sovet noe. Jeg har også problemer med å amme når vi har besøk eller foran andre folk, både fordi vi ikke får det til og det er mye skrik, uro og frustrasjon, samt at jeg føler det så ukomfortabelt og da stopper jo alt opp.

Vil så gjerne fortsette og ønsker å høre andres erfaringer. Vil fortsette å prøve amming på dag og kveld når vi er hjemme, samtidig som jeg pumper slik at vi ivhertfall kan holde ut i 3 uker til. Håper at dette med ammingen løsner litt mer så vi kan få det bedre til....

Skrevet

Jeg har samme erfaring som anonym over her og jeg synes 60-70% er kjempebra! jeg kom aldri opp i det engang jeg. Det er ubehagelig å ptøve og amme forran andre, spesielt når man ikke får det til, vet akkurat hvordan du har det. De anbefaler at man skal amme\pumpe på natten for å få opp produksjonen, men på en annen side vil melka minke hvis du er sliten, det gjorde det for meg hvertfall og forsvant til slutt fordi jeg pumpet meg hver 3 time HELE døgnet. Synes du skal forsette som du gjør jeg(hvis du føler at du orker), du er kjempeflink! Det er jo en god sjangse for at det løsner etterhvert ja:)

Skrevet

Tusen takk for motivasjon...noen dager har jeg mer enn andre. Jeg pumper bare en gang på natten, orker ikke mer enn det. Enkelte ganger går det mer enn 3 timer også, hun er så urolig på dagen til tider og er våken i 5 timer og jeg får ikke pumpet meg...så blir litt stressa av det. Livredd for å miste melken. Ikke fordi det er så liv om å gjøre, men jeg ønsker å kunne gi henne så mye morsmelk som mulig.

Det som er så rart med dette, er at jeg hadde mange tanker om ting som kunne bli vanskelig ifht fødsel og barsel tid, men amming var ikke en av dem. Hadde liksom ikke forestilt meg at det skulle være så vanskelig eller ubehagelig for meg. Føles ikke naturlig bare og aner ikke hvorfor....

Skrevet

Jenta er jver 7 måneder og jeg fullpumper fra første dag. Først var det veldig ofte, nesten annen var time. Etter hvert ble det 5 ganger per døgn (1 gang på natta)- Nå pumper jeg 4 ganger, slipper å pumpe om natten. Hadde alltid mye melk, masse i fryseren. Nå går det akkurat, dvs hun spiser alt jeg pumper. Får ca. 250-300 ml hver gang nå. Hun spiser veldig lite fast føde, nesten ingenting, så det jeg pumper blir hun mett av.

P.S. Blir ikke lei av pumpinga, har god pumpe som pumper begge brystene samtidig, ferdig på 15 min.

Skrevet

Hei

Pumpet i 3 mnd da var det tomt..-(. Ibegynnelsen hadde jeg masse så frøs med. Pumpet ca hver 3 time. Vil anbefale deg en dobbel el pumpe så du kan sette deg å slappe av litt mens du pumper. Jeg hadde medela pump in style og ver kjempe fornøyd med den.

Når jeg skulle øke pumpet je annen hver time i 2-3 dager. Men etter 3 mnd kom det bare mindre og mindre så da ga jeg meg. fikk ut ca 3 dl på pumping.

Skrevet

Jeg får nok bare henge i litt mer noen dager...har hele tiden ikke fått ut mer enn 100 ml totalt, en gang fikk jeg 120 ml....ellers er det maks 60-70 ml. Nå spiser hun hver 2-3 time og gjerne mellom 90-130 pr gang, så jeg har liksom aldri hatt helt nok. Men jeg får prøve å være litt mer iherdig med økingen noen dager. Bare så vanskelig på dagen når hun ikke sover på 5 timer, kommer liksom ikke til, da er det helt sirkus her hvis jeg legger henne fra meg....

Skrevet

Først: SÅ fint at det er flere enn meg som fullpumper:) Har liksom inntrykk av at kun amming fra pupp er "godt nok", makan til ammemafia hadde jeg ikke trodd var mulig. Er ganske sjokkert over at folk tror de har noe å si for hva jeg gjør eller ikke gjør med MINE bryster.

Ok, litt stream der ja:)

Jeg pumper og har gjort det fra dag en, begynte fordi vår lillegutt fikk infeksjon på sykehuset og ble lagt inn på nyfødtintensiven. Der hadde de pumperom slik at vi kunne gjøre det og de hadde noe å gi barna på natta. Melka kom jo ikke før dag 4 så han fikk da litt donormorsmelk isteden.

Men nok om det.

Jeg har også problemer med å føle meg tilpass med amming, både når vi har besøk og ute ellers. Det føles unaturlig og HELT feil for meg. Kjempeubehagelig, blir dårlig bare ved tanken. Så jeg SVERGER til pumpa:) Bruker medela mini electric (har to i tilfelle den ene går i stykker - hehe) og en medela manuell til å ha med ut om det skulle være nødvendig.

Pumper ca hver 4. time og får ut ca 250 tilsammen på begge brystene. Det holder det, har alltid litt i kjøleskapet, ca to-tre måltider sånn i tilfelle. Prøver å pumpe bare en gang om natta jeg også men det blir mer på dagen.

Lykke til alle dere i samme båt:)

Skrevet

Beredt- hadde du så mye melk fra starten av, eller har det økt gradvis?

Når fikk du mer melk og hvor gammel er babyen din nå?

Skrevet

hei tussa!

Gutten min er 4 uker nå. jeg hadde vel ca 150 tilsammen i begynnelsen. Så var det en periode med mye, og nå har det stabilisert seg på ca 250. Men jeg merker det kommer mer når jeg slapper av mens jeg pumper (ser v, sjekker vg nett osv:)).

Skrevet

Hmm, jenta mi er 3,5 uke og spiser jo endel mer enn jeg produserer. Men sikkert noe i det der å slappe av. Jeg stresser med det når frøkna ligger å skriker liksom...

Fått nesespray og synes det hjelper. Melken kommer litt fortere.

Skrevet

Ja, tror det har mye å si. Jeg tror og man har mindre om natta... ihvertfall jeg. er som du sier, pumper mens ungen skriker... hehe. blir jo stressa da!!!

Hvilken nesespray syntes du hjelper? Kan jo hende jeg også trenger det en dag... Tar til meg alle tips:)

Skrevet

jeg fullpumper. Pumper hver 3. time på dagen, og hver 6. time på natta. Har gjort det i 4 mnd nå.

Får ut 200ml hver pumping. Har dobbeltpumpe, så pumper begge brystene samtidig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...