Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 25. november 2007 #1 Skrevet 25. november 2007 Gjør meg klar for en fruktbar desembermåned. Hvor på nettet finner jeg de billigste testene? Et annet spm, vi bruker glidemiddel fra Kondomeriet. Dette er vannbasert. Har hørt at glidemiddel ikke er helt toppers for svømmerne, men er vannbasert ok? Hva ellers skal man bruke?
svansen Skrevet 25. november 2007 #2 Skrevet 25. november 2007 http://www.billige-teste.dk/?gclid=CNn03ZGt-I8CFQs_MAodjnNrHw http://www.lavpris-tester.com/
Gjest Skrevet 25. november 2007 #3 Skrevet 25. november 2007 Glidemiddel kan du kjøpe her: http://babymirakel.dk/shop/vaginal-glidecreme-og-37c1.html Lykke til!
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 25. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 25. november 2007 Tusen takk! Vet at det finnes tråder her med samme spm, men er så stress å lete seg tilbake flere sider. Har litt flere spm jeg, hvis noen føler seg kallet til å svare 1. Vet ikke om jeg helt tror på det, men hvis man skal bruke slik slimløsende hostesaft, når skal man begynne å ta det? Hele syklus eller bare rundt el? 2. Ser at det er noen som bruker forskjellige vitaminer også til mannen. Hva skal han bruke og hvorfor?? Og hva med meg? Bruker nå GRAVID og Omega-3 kapsler. 3. Er sex annenhver dag bedre enn hver dag i el-tider? Mer sædceller ved hver "dose" da? Har liksom ikke så lyst å gjøre dette så mekanisk, men har jo veldig lyst på en liten krabat da.
Babyønske �� Skrevet 25. november 2007 #5 Skrevet 25. november 2007 Du er bare i første pp så det beste tipset er egentlig å gjøre det mest mulig naturlig. Ikke stress rundt for å finne tak i alt mulig som kanskje kan gjøre det lettere, så dropp hostesaft:-), det fins ingen beviser for at det funker. Du tar vitaminer og omega 3 og det er fint. Det skader ikke for mannen å gjøre det heller, om ikke akkurat for sædkvalitetens skyld. Sex annenhver dag er det anbefalte, men hver dag går bra det også. Det beste er å få det til helt uten noen som helst form for "hjelp". Hvis det fortsatt ikke er klaff om 4-6 mnd kan du kanskje vurdere å prøve ut ting, men selv med det har man ingen garanti for klaff. Det skjer når kroppen er klar for det Lykke til med prøvingen :-)
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 25. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 25. november 2007 Helt enig med deg. Det beste er helt naturlig. Vi er kanskje litt engstelige begge to tror jeg, pga broren hans er visst steril. Men det betyr jo ikke at HAN er det likevel. Mest sannsynlig ikke. Nei, hostesaft hjelper nok ikke, det hjelper ikke engang ved forkjølelse og hoste. Jobber på sykehus med leger som er spesialister på nettopp slikt, og de sier at hostesaft bare er som en sukkerpille, hjelper fordi man tror det hjelper. Like effektivt å suge på en pastill. Eneste hostesaften som hjelper er Cosylan som inneholder morfin, men den hjelper ikke akkurat når det gjelder slimløsing. Hehe. Vi har vel bestemt oss for at vi ikke skal foreta oss noe (annet enn sex da, hehe) før vi iallefall er i mai måned. Vi er da begge over 30 og ønsker ikke å prøve i flere år uten utredning. Men mest sannsynlig har jeg kul på magen lenge før det Takk for gode råd!
LabbogLine Skrevet 25. november 2007 #7 Skrevet 25. november 2007 Hei! Når jeg og samboeren min bestemte oss for å begynne å prøve så brukte jeg verken eggløsningstester eller noe annet "hjelpemiddel", og jeg ble gravid i 2. prøveperiode. Tror nok det er best:) Når det gjelder slimløsende hostesaft så er jeg ikke så sikker på om det fungerer da...men det er jo klart at foreks bisolvon påvirker viskositeten på slimet så det blir mer tyntflytende, sånn at det kan jo hende at det fungerer? Men da må man jo også bruke det noen dager for å få effekt da.... Vi lærte ingenting om påvirkning av slimet i forbindelse med befruktning på farmasistudiet:) Men jeg tror nok at det beste er å være avslappet i forhold til det hele og bare kose seg som vanlig. Jeg har nettopp hatt en SA, men jeg kommer ikke til å stresse noe mer når vi skal prøve på nytt når kroppen min har kommet seg:) Blir jo ikke like mye kos når man må skynde seg og kose seg på det riktige tidspunktet, eller når tempen er riktig osv... Håper det klaffer for dere om ikke så lenge:) Masse lykke til! Store klemmer
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 25. november 2007 Forfatter #8 Skrevet 25. november 2007 Denne måneden har vi bare kost oss når vi selv ville, men det blir jo fort annenhver dag om ikke mer. Jeg har nesten tenkt at dette forumet kan virke litt stressende (for de av oss som blir avhengig). Og stress = ikke klaff som regel. Jeg har i grunnen vært rolig i forhold til graviditet, kanskje fordi jeg ikke var helt klar for baby. Mannen har flere ganger ymtet frampå at han tror dette kan ta lang tid, og da begynner jeg jo å lure på hvorfor i all verden han tenker sånn. Vi har jo knapt begynt å prøve?! Det gjør meg skeptisk også når han sier sånn. Jeg som IKKE skulle stresse. Det er nok bare tanker han har som følge av at broren hans og kona har prøvd i 10 år inkl 3 prøverørsforsøk, uten resultat. Og det er klart, tanken slår meg også iblant. Men det er vel sjelden arvelig slike ting...?! Jeg har ikke noe tro på hostesaft. Har da mye mer tro på en koselig aften med god mat og vin, sex fordi man har LYST og slappe av. Men det blir jo fort til at man tenker på dette da. Dette går nok bra. Takk for kloke svar til en lett påvirkelig førstegangsprøver
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 25. november 2007 Forfatter #9 Skrevet 25. november 2007 Hvorfor skal man egentlig få slimet mer tyntflytende? Er ikke kroppen laget slik at slimet forandrer seg i syklusen nettopp for å oppnå befruktning?? Naturlig er nok best.
Gjest Skrevet 25. november 2007 #10 Skrevet 25. november 2007 Det skal ikke bli mer tyntflytende, men bare mer av det. Solvipect er den hostesaften som er aktuelt å bruke da. Og en må ikke ta den etter EL, så da bør en ha kontroll på syklusen og EL. Men de har jo rett de som skriver over, at det er best å prøve en stund, og heller gjøre tiltak om det begynner å ta litt tid. Da er det igunn bare å følge med på syklusen din, når mensen kommer, og hvor lang hver syklus er. Jeg hadde en egen kalender som jeg skrev på i begynnelsen da. Så er det bare å passe på å ha sex sånn midt i syklusen (kanskje sette et kryss på kalenderen, slik at du har kontroll?) F.eks fra dag 11 til dag 18, da treffer dere nok EL. Og hvis det blir lenge, så er det viktist å ha sex fra tre-fire dager før EL og frem til EL. Har hørt litt forskjellig om det der å ha sex hver dag eller annen hver dag, vi velger hver dag i fire dager før EL da. Så hvis du har EL-slim, så er det et tegn på at du er fruktbar, så da ksn det være greit å ha sex om du skulle få det. He, he.. Ble masse like vel dette! Lykke til!
LabbogLine Skrevet 25. november 2007 #11 Skrevet 25. november 2007 Slimløsende misktur ( både solvipet og bisolvon) påvirker viskositeten på slimet-at det blir mer tyntflytende, samt at det produseres mer:) Hva som er mest aktuelt å bruke i denne sammenhengen derimot skal jeg ikke uttale meg om:) Visste ikke at slimløsende midler ble brukt i forbindelse med å prøve å bli gravid før jeg leste det her inne. Nei, jeg holder meg til naturmetoden så lenge det lar seg gjøre. Men har et par eggløsningstester liggende da, i tilfelle det ikke går så fort denne gangen. Men skjønner veldig godt at man prøver andre ting dersom man har problemer med å bli gravid. Det kommer nok jeg også til å gjøre! Veldig kjekt at det finnes forum som dette da, så kan man lære av hverandre. Jeg er helt fersk i "gamet", med en litt dårlig start som jeg håper var et engangstilfelle.. Masse lykke til alle sammen:) Håper vi alle har en liten spire i magen om ikke så lenge! Masse klemmer til alle her inne:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå