Gå til innhold

Å re opp en barneseng..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er førstegangs og lurte på om noen kan fortelle litt om dette..Hva dere skal ha under/over laken osv osv:)

Jeg tenkte også på lammeskinnet(skal det vere under eller over lakenet og hvordan har dere tenkt å ha det?)

Begynner med madrassen: Tisselaken under,laken oppå og så lammeskinnet eller??

Trenger litt innspill:)

Har ett lammeskinn og tenkte prioritere det i senga.. enige? (siden rommet er mye kaldere enn stua(kurv i stua)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg la tisselaken under laken, skinnet oppå, også en hodebleie under hodet, sånn at hvis babyen gulper så kommer det ikke på skinnet. :)

Skrevet

Venninnen min snakket med en søvn ekspert på barn og soving (hun som var på god morgen norge for litt siden) hun mente at det var lurt å ha et saueskinn i sengen, for når du skulle amme eller ta barnet ut av sengen så skulle du bære det ut med sueskinnet. Dette fordi da beholdt barnet varmen og roen, og når du la det tilbake var det ikke kaldt og ubehagelig i sengen. Det var hennes råd og det har vi tenkt til å gjøre også..

Skrevet

Jeg brukte forresten det samme skinnet både i sengen og i vugga i stua om dagen.

Skrevet

Slik har jeg brukt å re opp sengen:

madrass, strekklaken og lammeskinn øverst.

Min erfaring er at det er unødvendig med tisselaken; det hememr bare luften å trekke gjennom madrassen og kan gjøre den klam og fuktig. Om du bruker lammeskinn øverst og uheldet skulle være ute (ikke så ofte små babyer med bleie tisser i sengen) vil det uansett ikke trekke gjennom skinnet.

Jeg har i øvrig brukt lammeskinnet alle plasser - i sengen, i vognen, på sofaen etc der babyen ligger. Enkelt å flytte rundt med :-) og så er det kejnt og trygt for barnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...