Happy_girl med MiniMonster! Skrevet 25. november 2007 #1 Skrevet 25. november 2007 Ja som flere av dere leste for noen dager siden så hadde jeg myyye vondt, og ble sendt hjem fra føden trass i åpning og rier. De hadde nemlig ikke kapasitet til å ha meg der i "tilfelle" jeg ikke skulle føde i nærmeste tid. veeeel, klokka halv tre den natta var jeg tilbake, men fortsatt med kun 3 cm åpning. Denne gangen fikk jeg heldigvis lov å bli der da, siden riene hadde økt på. Etter en liten stund fikk jeg legge meg i badekar, noe som skulle hjelpe på smertene.. I følge samboeren min hadde jeg visst litt av et show der inne på badet, da det var så sykt vondt til meg at jeg omtrendt hang oppetter veggene i disse håndtakene som er der. Jordmora kom inn igjen etter ei stund å sjekka åpnong igjen, og jeg hadde kun 4 cm. Jeg trodde jeg skulle gå i vei når hu sa det, for hvordan jeg skulle takle de videre smertene skjønte jeg ikke, i og med at hu ikke ville sette meg på lystgass enda (man kan bli veldig kvalm om man starter med det for tidlig). Etter et par rier til fikk jeg lystgass alikavell for det var så vondt til meg, og jirdmor sa at hu skulle komme tilbake om et kvarter for å se hvordan det gikk. Før det kvarteret var omme måtte sambo ringe på jordmor for meg, for da var smertene uutholdelige. Ei ny jordmor kom inn å sjekka og jeg hadde full åpning! Da var klokka 05.45.. Klokka 06:30 kom lillejenta mi til verden! Så det gikk fort! Selv om jeg hadde sittet et par dager i forveien med smerter var selve fødselen over på 4 timer! Og det er fort til å være førstegangs fikk jeg beskjed om! Nora Elise som jenta vår heter er nydlig. Hu er 50 cm lang og 3550 g. Masse blondt fint hår :-) Hu spiser masse, sover litt og gråter en god del da hu fort får vondt i magen! Ble litt surrete skrevet dette da jeg er veeeldig sliten..menmen.. Lykke til videre alle sammen! -Selv om smertene er ekstreme mens det pågår, så går de faktisk over som folk sier så snart det hele er over!
Heiaar har blitt 2-barnsmor Skrevet 25. november 2007 #2 Skrevet 25. november 2007 Gratulerer kjempemasse! Koselig å lese at alt gikk bra - etter hvert. Kos dere masse med prinsessa :-)
melkekua™ Skrevet 25. november 2007 #3 Skrevet 25. november 2007 Gratulerer med go'jenta ;o) Kos dere masse!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå