Gå til innhold

Dyne eller sovepose?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med soveposer? Registrerer at de har blitt svært så populære, men egner de seg etter norske forhold? Brukes de helt fra fødsel av?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brukes fra fødsel. Kommer an på hvilken vogn du har, og om du har hard eller soft bag. Jeg skal bruke soft bag i søskenvogn når den lille kommer i desember. I den kommer jeg til å ha skinn i bunn og dyne over barnet. Softbagen er godt polstret i seg selv. Har en gammel Simovogn med hard bag som jeg kommer til å bruke ellers, og der bruker jeg pose.

Skrevet

Tenker du på nattposer?

Jeg bruker det til mine og synes det er genialt.

Med førstemann startet jeg da hun var 4 mnd og begynte å snu seg på magen i sengen. Det satte en effektiv stopper for det en stund.

Nå er hun 1 år og vi bruker fortsatt nattpose. Helt topp da jeg vet at selv om hun sparker av seg dyna/pledded (avh av temp på soverom), så har hun posen på.

Kommer til å kjøpe en pose til knærten i magen som han kan bruke når han kommer.

Skrevet

Hei, ja det var nattposer jeg mente her. Har lest mye om disse og det virker jo veldig genialt, er bare så usikker og synes det er så rart de ikke har "lange" armer. Du bruker altså dyne/pledd over. Ifølge en av de første som produserte disse posene - www.grobag.com - skal man ikke behøve det... Hvor kjøpte du din pose? Tipper vi går for en pose uansett med et godt lammeskinn under.

Skrevet

De er geniale, jeg lover deg :)

Om du ikke begynner med det med en gang, så kommer de til nytte når nurket begynner å bli noen mnd. De klarer jo å sparke av seg dyna eller krype under dyna om ikke lenge. Og når de begynner å snu seg på magen i søvne så må du løpe inn å snu de tilbake på ryggen (for de skriker...) mange ganger ila natten. Posen setter en effektiv stopper for dette. Det blir bedre nattesøvn for begge to :)

Jeg har hatt to poser.

Den ene er kjøpt på vanlig barnebuikk, den andre er kjøpt på grobag.

Jeg må bare skryte for full hals av grobagen!! Den er helt fantastisk. Super kvalitet og myk og god. Gå for den :)

Jeg har kjøpt tog 1.0 og er veldig fornøyd. Det ligger et lammeskinn "laken" i sengen, snuppa har på seg pysj i posen og vi har et flis eller ullpledd over henne. Jeg syens tog 1.0 fungerer bra for at jeg kan regulere temperaturen ut fra hva jeg legger over/under henne.

Min grobag pose er for 18-36 mnd så jeg regner med å bruke den en goooood stund. Derfor velger jeg en tykkelse jeg kan bruke størsteparten av året.

Ei venninne har tog 2.5 og den er ganske tykk. Det fungerer sikkert bra dersom du bare skal bruke de i vinterhalvåret i kaldt soverrom.

Skrevet

Tusen takk for god beskrivelse! Da har jeg handlet en grobag i 2,5 tog på www.barnetrend.no. Høres jo veldig logisk ut av søvnen blir roligere når de ikke har mulighet til å sparke av seg dynen. Jeg satser på å bruke den helt fra start så jeg har kjøpt en fra 0-6mnd. for å teste ut nå i vinter. Har termin om akkurat en mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...