Gå til innhold

Hcg???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!:)

Lurer på hvor lang tid det tar før hcg nivået begynner å synke etter man har mistet? Testet positiv på torsdag, men er fortsatt usikker siden jeg blør litt. Hvis jeg tar en test neste søndag og den fortsatt er positiv...trur dere det går rette veien for meg da??;)

Klem:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg fikk konstatert SA for 4 uker siden (skjedde mest sannsynlig for 4-5 uker siden) og jeg tester fortsatt positivt.. Så tror det kan være litt tidlig å stole på en test bare etter 10 dager. Men har hørt om folk som har testet negativt allerede etter 1 uke da, så det er vel sikkert individuelt. Det beste er vel å ta en HCG test i blodet for å se om det stiger eller synker, og/eller ta en innvendig UL. Er veldig individuelt dette med SA og hvordan det arter seg. Du må også huske at det er ikke sikkert du har mistet! Er mange som småblør litt i svangerskapet som ikke mister. Er visst veldig vanlig å småblø litt pga økt blodgjennomstrømning der nede i når man er gravid. Du kan jo ringe legen din hvis du er usikker? Håper det går bra med deg:)

Klem

Skrevet

Tusen takk for svar!:) Ringte legen på fredag og fikk time 10 januar...syns det var veeeeeeeeldig lenge til!! Syns du jeg kan ringe tilbake å si jeg vil ha en hcg blodprøve denne uka?? Hvis den er positiv fortsatt så har så vi lyst til å fortelle det til familien på julemiddag den 15 desember!;)

Klem;)

Skrevet

Hei igjen!

Jeg syns du godt kan ringe legen din og be om å få en time litt tidligere dersom du er engstelig. Jeg fikk komme inn på dagen da jeg ringte (de hørte vel at jeg var engstelig) Jeg fikk også en tidlig innvendig UL da blødningene bare ble sterkere og sterkere. Er jo litt lenge å gå og fundere til i januar da:) Ps. er ikke sikkert du får en hcg prøve på legekontoret sånn automatisk, på legekontoret mitt fikk jeg ikke tatt hcg blodprøve før etter at gynekologen på sykehuset hadde rekvirert det. men legen din kan ta en GU for å sjekke om livmoren har vokst som den skal i forhold til hvor langt du er på vei, samt å sjekke om livmorhalstappen er åpen eller lukket. Krysser fingrene for at du kan gi familien en glanyhet på julemiddagen:)

Masse lykke til videre!

klem

klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...