Gå til innhold

Barneboktips

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snart jul - tips på barnebøker man ikke nødvendigvis veit om fra før - dvs gjerne nyere titler enn mummitrollet og Astrid Lindgren og AnneKat Vestly?

Mitt megatips (skal faktisk kjøpe den til voksne venninner også):

Unbrakomonsteret - natt på Ikea. Strålende tegninger (hun som tegner Møkkajentene) og dødsbra historie og genialt språk. Fortjener kjempesalg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neil Gaiman: Ulvene i veggen (merka 10-12 hos bokklubbene, passer utmerket fra fire og oppover).

Henrik Hovland: Johannes Jensen-serien

Skrevet

Gaiman er notert, Hovland er strålende - de vakreste tegningene...

Skrevet

Bjørn Sortland: Den solbrente mammaen som kledde seg naken for å bli kunst

Illustrert av Kim Hiorhtøy- festlige tegninger

Kjøpte den lenge før barn var påtenkt:)

Skrevet

Kult, må sjekkes!

Ellers - Erlend Loe/Kim Hiorthøi - Den Store Røde Hunden

Skrevet

Ja den er bra. En annen tittel i solbrentserien er " den solbrente mammaen som blei bytta mot ti kamelar"

Skrevet

Fnis, høres ut som tekstboka i Interkulturell Kommunikasjon.

Du er nå forresten lagt ut på skravle...

Skrevet

nja ny og ny, eller ukjent og ukjent.

Beste adventsboka er ihvertfall Jostein Gaarders Julemysterie.

Skrevet

Den veit jeg en av ungene har, men den er ikke blitt lest (kom på feil alder eller feil unge og forsvant inn i hylla) - kanskje på tide å se på? hvilken aldersklasse vil du si den er finest for?

Skrevet

Tja, jeg var 18 og syns den var spennende da. Men fem-seks-syv og oppover kanskje?

Skrevet

Den er lagt opp til at man skal lese et kapittel for dag fra 1.des btw;)

Skrevet

Barnebøker er fremdeles en ubevandret sti for meg, men jeg vet jeg gleder meg til å kjøpe inn Gro Dahle..

Skrevet

Den grådige ungen, Verden har ingen hjørner og Den helt vidunderlige grisen Nøffi!

De siste bøkene hennes er barneboksdepressivt politisk korrekte og kjedelige til alt annet enn antakelig noen pk anmeldere og barnevernsutsatte.

Skrevet

Har fått med meg at hun er noe sær, og litt skummel. Men jeg har ikke stiftet kjennskap med hva hun faktisk har skrevet..

Dog liker jeg sært.

Takker for tips som jeg legger meg på minne.

Ellers er vi dypt optimistiske og har kjøpt samtlige Ruffen bøker. (Forøvrig det eneste vi hadde kjøpt av barneting en mnd før termin..)

De lave oddsene for at avkommet skal sette like stor pris på skjøormer som opphavet, gir vi litt f.. i.

Skrevet

Pop-up er fine - er det en med de originale tegningene? Er det sånne bevegelige dører/spaker og ting?

Skrevet

Oj, nå sjekka jeg nettsida - den var virkelig imponerende, her popper det opp både det ene og det andre! Takk for tips, anonym!

Skrevet

Rørvik og Dybvig: Nisseforeningen. Vittig historie og fantastiske tegninger. Her er en kort omtale jeg sakset fra et sted på nett:

Fjompenissen, Papp, står og vasker seg i bekken. Han har meldt seg inn i foreningen ”Nisser uten genser”, og vil være ren og fin før han skal på sitt første møte. Papp synes det er litt skummelt å gå på møte alene og ber Reven og Grisungen om å være med. Det vil de gjerne, men møtet blir ikke helt som Papp hadde tenkt seg…

Skrevet

Julia Donaldson:

- Gruffalo

- Lille gruffalo

Og samme forfatter:

- Plass bakpå kosten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...