Gjest Skrevet 25. november 2007 #1 Skrevet 25. november 2007 Snart jul - tips på barnebøker man ikke nødvendigvis veit om fra før - dvs gjerne nyere titler enn mummitrollet og Astrid Lindgren og AnneKat Vestly? Mitt megatips (skal faktisk kjøpe den til voksne venninner også): Unbrakomonsteret - natt på Ikea. Strålende tegninger (hun som tegner Møkkajentene) og dødsbra historie og genialt språk. Fortjener kjempesalg!
Gjest ->>- Skrevet 25. november 2007 #2 Skrevet 25. november 2007 Neil Gaiman: Ulvene i veggen (merka 10-12 hos bokklubbene, passer utmerket fra fire og oppover). Henrik Hovland: Johannes Jensen-serien
Gjest Skrevet 25. november 2007 #3 Skrevet 25. november 2007 Gaiman er notert, Hovland er strålende - de vakreste tegningene...
propp Skrevet 25. november 2007 #4 Skrevet 25. november 2007 Bjørn Sortland: Den solbrente mammaen som kledde seg naken for å bli kunst Illustrert av Kim Hiorhtøy- festlige tegninger Kjøpte den lenge før barn var påtenkt:)
Gjest Skrevet 25. november 2007 #5 Skrevet 25. november 2007 Kult, må sjekkes! Ellers - Erlend Loe/Kim Hiorthøi - Den Store Røde Hunden
propp Skrevet 25. november 2007 #6 Skrevet 25. november 2007 Ja den er bra. En annen tittel i solbrentserien er " den solbrente mammaen som blei bytta mot ti kamelar"
Gjest Skrevet 25. november 2007 #7 Skrevet 25. november 2007 Fnis, høres ut som tekstboka i Interkulturell Kommunikasjon. Du er nå forresten lagt ut på skravle...
Gjest Skrevet 25. november 2007 #9 Skrevet 25. november 2007 nja ny og ny, eller ukjent og ukjent. Beste adventsboka er ihvertfall Jostein Gaarders Julemysterie.
Gjest Skrevet 25. november 2007 #10 Skrevet 25. november 2007 Den veit jeg en av ungene har, men den er ikke blitt lest (kom på feil alder eller feil unge og forsvant inn i hylla) - kanskje på tide å se på? hvilken aldersklasse vil du si den er finest for?
Gjest Skrevet 25. november 2007 #11 Skrevet 25. november 2007 Tja, jeg var 18 og syns den var spennende da. Men fem-seks-syv og oppover kanskje?
Gjest Skrevet 25. november 2007 #13 Skrevet 25. november 2007 Den er lagt opp til at man skal lese et kapittel for dag fra 1.des btw;)
KaMa Skrevet 25. november 2007 #15 Skrevet 25. november 2007 Barnebøker er fremdeles en ubevandret sti for meg, men jeg vet jeg gleder meg til å kjøpe inn Gro Dahle..
Gjest Skrevet 25. november 2007 #16 Skrevet 25. november 2007 Den grådige ungen, Verden har ingen hjørner og Den helt vidunderlige grisen Nøffi! De siste bøkene hennes er barneboksdepressivt politisk korrekte og kjedelige til alt annet enn antakelig noen pk anmeldere og barnevernsutsatte.
KaMa Skrevet 25. november 2007 #17 Skrevet 25. november 2007 Har fått med meg at hun er noe sær, og litt skummel. Men jeg har ikke stiftet kjennskap med hva hun faktisk har skrevet.. Dog liker jeg sært. Takker for tips som jeg legger meg på minne. Ellers er vi dypt optimistiske og har kjøpt samtlige Ruffen bøker. (Forøvrig det eneste vi hadde kjøpt av barneting en mnd før termin..) De lave oddsene for at avkommet skal sette like stor pris på skjøormer som opphavet, gir vi litt f.. i.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2007 #18 Skrevet 25. november 2007 Her holder vi fortsatt på med pekebøker... Så jeg er ikke så veldig belest på barnebøker enda. Men jeg liker veldig godt pop-up-bøker, og har kjøpt Alice i eventyrland: http://www.filiokus-forlag.no/index.html
Gjest Skrevet 25. november 2007 #19 Skrevet 25. november 2007 Pop-up er fine - er det en med de originale tegningene? Er det sånne bevegelige dører/spaker og ting?
Gjest Skrevet 25. november 2007 #20 Skrevet 25. november 2007 Oj, nå sjekka jeg nettsida - den var virkelig imponerende, her popper det opp både det ene og det andre! Takk for tips, anonym!
supergyda Skrevet 25. november 2007 #21 Skrevet 25. november 2007 Rørvik og Dybvig: Nisseforeningen. Vittig historie og fantastiske tegninger. Her er en kort omtale jeg sakset fra et sted på nett: Fjompenissen, Papp, står og vasker seg i bekken. Han har meldt seg inn i foreningen ”Nisser uten genser”, og vil være ren og fin før han skal på sitt første møte. Papp synes det er litt skummelt å gå på møte alene og ber Reven og Grisungen om å være med. Det vil de gjerne, men møtet blir ikke helt som Papp hadde tenkt seg…
RundLurt? Skrevet 25. november 2007 #22 Skrevet 25. november 2007 Julia Donaldson: - Gruffalo - Lille gruffalo Og samme forfatter: - Plass bakpå kosten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå