Blå-Rosa+spire! Skrevet 25. november 2007 #1 Skrevet 25. november 2007 Jeg begynte en gang på ett sengeteppe på 120 cm bredt. Men jeg gir meg ca 1/3 ferdig. Det jeg lurer på er om garnet går til spille eller kan man bruke om igjen bomullsgarn, tror det heter mandarin petit... For jeg vet med ullgarn går alt til spille, det blir så "bølgete". Noen med erfaring?
litoja&Nemi♥ 13.05.06♥ Skrevet 26. november 2007 #2 Skrevet 26. november 2007 Det går da fint å rekke opp og bruke ullgarn på nytt, er jo bare å dampe eller skylle opp det ferdige plagget. Regner med det er likt med bomullsgarn.
Blå-Rosa+spire! Skrevet 26. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 26. november 2007 Blir det pent da altså, ja der ser du hvor uvitende jeg er, hehe. Takk for tipset...
Rasko Skrevet 27. november 2007 #4 Skrevet 27. november 2007 Garnet er heldigvis ikke ødelagt selv om det er blitt bølgete! Det ser litt rart og ujevnt ut når du strikker med det, men bølgene blir borte når du fukter/damper det ferdige produktet. Dette gjelder både ull- og bomullsgarn.
Mamman til 3 lykketroll Skrevet 28. november 2007 #5 Skrevet 28. november 2007 Bare pass på at det rulles løst opp. Da mister ikke ullgarnet elastisiteten. Mandarin petit er nydelig å strikke med men har ikke den elastisiteten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå