Gå til innhold

Et lite innlegg om mine eks-svigerforeldre......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gud så de irriterer meg!!!! De er aldri å besøker barnebarnet sitt, men med en gang det er noe (feks avslutning i barnehagen, forledre/besteforeldre dag, juletrefest etc etc.) møter de opp hver gang. De får så himla mye skryt for at de stiller opp for barebarnet sitt hele tiden, og de må være så gode besteforeldre. My ass!! Skikkelig irritabel...De er ALDRI å besøker frøkna, hun vet så vidt hvem de er (kaller de dama og mannen), men alikavel får de kreditt for å være så fantastiske...Noen som forstår frustrasjonen min?

Sikkert noen som blir irritert på meg, men det får bare våge seg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om de stiller opp på så mye er det rimelig å anta at det er din skyld at ikke ungen veit hvem de er.

Skrevet

De stiller jo ikke opp mye. De er innom når det er noe arrangement og går igjen med en gang det er slutt. De sier nesten ingnting til jenta mi. Jeg derimot inviterer de ofte på middag, kaffi, ja besøk generelt, men da har de gjerne nettopp spist, eller orker ikke (de er så vidt runda 50, så de er ikke gamle heller).

Dine antakelser er feil, siden jeg prøver så godt jeg kan å få de til å ha et forhold til barnebarnet sitt, men de er uinteressert.

Skrevet

Da får du kjøre fotoalbumrunder. De høres rare ut, men det er nå de du har... Eksmannen, da - hvis han lever og ser barnet kan han vel ta barnet med til foreldrene?

Skrevet

Kan ikke du reise til bestemor og bestefar så hun kan bli kjent med dem da?

Husker da jeg var liten så var det alltid vi som reiste for å besøke mormor og morfar/ farmor og farfar, men sånn er det tydeligvis ikke lenger.

Da min datter var så leiten at hun ikke kunne gå å besøke sine besteforeldre selv så dro vi med henne minst en gang i uka.

det er din jobb til at datteren din skal bli kjent med dem.

Men er jo en kjent sak at svigerforeldrene ( besteforeldre) bare gjør dårlige ting... Men siden du ikke nevner dine foreldre så er vel dem super besteforeldre da. Kan ikke klage på sin mor å far kan man vel....

Skrevet

Han lever, såvidt jeg vet. Men han vil ikke ha noe med barnet å gjøre, han. ...Oi, dette hørtes ikke bra ut=) De er rare, men men kanskje det vil gå seg til når jenta mi blir eldre? Jeg kunne godt ha gitt blaffen i å ha noe med de å gjøre, men det er for jenta sin del.

Skrevet

I så fall er det i alle fall bra at de vil ha såpass kontakt som å følge med på noe av det hun gjør, det høres bare ut som en type angst for å involvere seg med henne (deg?) - hadde dere ok kontakt på noe tidspunkt?

Skrevet

Hehe..mine foreldre er faktisk supre besteforeldre. Men å dra å besøke dem er ikke så lett, de har nemlig alltid noe annet de skal( feks gå tur, besøke venner) Har reist på overraskelse besøk til dem en gang også, men da vi hadde vært der en halvtime måtte vi gå, for de skulle handle...=)

Skrevet

Ja, VI har alltid hatt en god tone, og da det ble slutt mellom meg og barnefar, sa jeg til dem(og jeg minner dem på det) at jeg håpte at de ville være til stede og være besteforeldre til jenta. Sier også ofte til dem at de må komme på besøk når som helst, det er bare å stikke innom.

Kan hende de har litt angst, men de stiller bare opp nr jeg informerer dem om at det er noe spesielt. De er rare, men egentlig gode folk. Det har aldri vært noe vondt blod mellom oss, de støttet meg faktisk når det ble slutt mellom meg og barnefaren...

Skrevet

Raringer får man ta som de er, de høres i alle fall ikke ondsinna ut. Mulig eksen din har et eller annet slags hold på dem, slik at de er engstelige for at han skal finne ut at dere har kontakt, og at det derfor er lettest i nøytrale omgivelser?

Skrevet

Han er klar over at vi har kontakt, så....Nei, det skal ikke være enkelt=) Man skal alltid ha litt å stri med...Det ordner seg sikkert med tid og stunder=) Takk for svar, forresten!

Skrevet

Ingen årsak - beklager høyst urimelig antakelse i starten. Men det med album funker bra, vi har slekt utenlands som vi bruker det med.

Skrevet

Det som slo meg var at de kanskje vil mötes paa nöytral grunn. At hjemme hos dere og hjemme hos de blir litt feil for de i forhold til at pappaen ikke har kontakt.

Skrevet

Ja, det kan være. Har foreslått kafeer, lekeplasser ol også, men de vil aldri. Det er nok sikkert ikke lett for dem heller, men det skal da være mulig å prøve litt? Jeg prøver hele tiden, selv om det er ganske slitsomt å "samarbeide" med folk som ikke viser velvilje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...