Gå til innhold

Noen her som har barn med astma?? Eller astma selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurte på om noen med astma barn kunne fortelle meg litt om symptomer osv?? Har legetime på torsdag, men det føles som en evighet til...

Jenta mi er nemlig så tett og hoster så utrolig mye... Å nå har hun vært slik i over en måned. (hun er 5,5 mnder)... Hun har ikke hatt noe feber, ikke noe tett nese, ingen ting annet. Men er enkelte dager utrolig tett i pusten og hoster veldig kraftig og stygt... Og andre dager er hun helt fin igjen... Jeg skjønner ikke noe, og har begynt å tenke andre veien enn forkjølelse siden hun verken har hatt feber/tett nese eller noe annet alle disse ukene... Men kan jo ingenting om astma og symptomer på det eller andre mulige årsaker...

Takker for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å skrive at hun blir skikkelig dårlig om vi går ut i kulda. Selv om jeg kler på henne nok så blir hun "syk" av bare en kort tur på butikken... (må bare få lov å si at jeg har eldre barn, så det er ikke fordi jeg ikke vet å kle på hun riktig altså...)

Skrevet

Har astma selv, og symptomene du beskriver kan høres ut som astma ja...spesielt d at hun blir verre i kulden...

Ikke godt å ha d sånn, så hvis du kan fremskynde legetimen hadde jo d gjerne vært best?

God bedring til datteren din i allefall :)

Skrevet

Jeg har astma.. Når jeg får anfall får jeg ofte en litt sånn stygg hoste.. Og har veldig problemer med å puste.. Ofte kommer det en pipelyd når jeg puster inn. Noen ganger kan anfallet vare i flere dager, men andre ganger går over etter en liten stund.

Hender jeg også får problemer med å puste når det er veldig kaldt ute, ihvertfall hvis jeg stresser litt.

Det er mye mulig at jenta de har astma, høres sånn ut. Men kan jo også være kraftig forkjølelse.. Bra du skal få sjekket det ut.

Husk hvis hun har astma kan hun vokse det av seg. Er noen som gjør det. Jeg har ikke gjort det. Men da jeg gikk på medisiner (gikk på medisiner fra jeg var 2-14 eller noe slik) merket jeg ikke noe av at jeg hadde astma. Men dum som jeg var så sluttet jeg på medisinene.. Gikk bra et par år. Så begynte jeg å bli dårlig igjen.

Håper det ikke er astma den lille jenta di har

Skrevet

Det er vanskelig å påvise astma på så små barn men hun har jo syptomer på det. Har selv en liten gutt på 7 mnd. Han var bare 3 mnd når han fikk stygg hoste og surkling i brystet. Dette ga seg for å komme igjen. Etterhvert hostet han så mye på natten at han kastet opp. Da fikk vi forebyggende astma medisin som hjalp kjempebra! Han ble nå nylig utredet på sykehuset og det var der de sa at de ikke kunne påvise noe på så små barn, hvertfall ikke når det gjaldt min gutt. Vi fikk i tillegg en anne type innhalator vi skal bruke ved anfall. Har brukt den noen ganger når han hoster om natten.

Ring mandag og få en akutt-time, skjønner godt at torsdagen virker som en evighet unna!

Skrevet

Jeg har astma selv, og det er slik du beskriver!

Har ofte også piping i brystet når jeg puster. Det kommer spesielt om jeg er forkjølet i tillegg... Når jeg var liten hadde jeg bronkitt OFTE, og var nesten konstant forkjølet=( Vet ikke om alle får det, men jeg ble mye plaget.Nå er jo hun litt liten enda, men jeg merker at hvis jeg er på butikken og noen har masse parfyme på seg, så snører det seg sammen og blir verre å puste. Kanskje litt vanskelig å vite om hun også har det slik!? Er det jeg kommer på i farten=)

Joda, blir lett andpusten og tungpustet (da kommer også pipingen)

Men igjen: det er sikkert ikke så lett å finne ut om hun blir det;)

Skrevet

Lillemor pustet tungt i lang tid. Tok henne med til legen, og der oppdaget de lungebetennelse. Men hun kunne ikke ha hatt det så lenge, så de satt henne på astmamedisiner.

Hvis jeg legger hodet inn mot ryggen hennes, så kan jeg høre at det surkler i brystet på henne til tider.

Hun har nå pulveriseringsmaskin som hun får medisiner i morgen og kveld hvis hun er tett.

Skrevet

2 åringen min har astma og allergier.. han er veldig tungpust,mye tett og sliter generelt med pusten..han bruker ventolin og flutide akkurat nå.. han fikk påvist astma etter rs viruset som han hadde når han var 6 mnd gammel.han fikk oxo veldig ofte annfall på natt som endte i en blå gutt..men har blitt bedre etter han fikk medisiner for d...kulde er heller ikke noe særlig,så når d er kaldt ute å vi absulutt må ut,dekker jeg til munnen hans litt...

d høres nesten ut som astma d du beskriver, så ville tatt d grundig opp me legen.lykke til iallefall... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...