♥MAMMA & LILLEGULL♥ Skrevet 25. november 2007 #1 Skrevet 25. november 2007 Jeg bruker Neutral, trodde den var bra.. Men jeg vet ikke om sønnen min reagerere mot den.. Han klør hele kroppen ganske lenge, mange såre prikker på mage, rydd, bein og arm.. Og klore merke.. Tørre hud.. Vært hos lege og de sier at det ikke er atopisk eksem så vet jeg ikke.. En anbefalte meg og bytte ut til blenda med aloe vera..
LisaColli Skrevet 25. november 2007 #2 Skrevet 25. november 2007 vi bruker Neutral, og Milo på ull. det skader jo ikke å prøve noe annet da!
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 25. november 2007 #3 Skrevet 25. november 2007 Her i huset bruker vi også neutreal..
Stor_smil Skrevet 25. november 2007 #4 Skrevet 25. november 2007 Husker ikke hvilken vi bruker, men de er iallefall ikke tilsatt parfyme. Han har ikke reagert på denne iallefall. Har dette med prikkene og tørr hud starta nå nylig? Bruker han ull? Kan være han reagerer på kulde og/eller ull?? Prøv å bruke en fuktighetskrem (lett fet) uten parfyme, og se om det forsvinner. Ikke bruk såpe når du vasker han.
LisaColli Skrevet 25. november 2007 #5 Skrevet 25. november 2007 har du forresten prøvd å smøre han inn med A-creme? synes den er kjempegod, funket bra på mitt atopiske eksem, og funker på alt annet også
petite fleur Skrevet 25. november 2007 #6 Skrevet 25. november 2007 Vi bruker blenda sensitive. Blenda med aloe vera lukter himmelsk, men er det ikke parfyme i den da? :-)
Mille** Skrevet 25. november 2007 #7 Skrevet 25. november 2007 Vi bruker blenda sensitiv, jeg får kløe av andre vaskemidler.
♥MAMMA & LILLEGULL♥ Skrevet 25. november 2007 Forfatter #8 Skrevet 25. november 2007 Okei.. jeg liker best og bruke Neutral fordi jeg reagerere mot alt mulig parfyme.. i vaskemiddel, parfyme, osv osv.. Og trodde den skulle være bra da jeg?.. Hva kan det være da? Siden legen sier at det ikke er atopisk eksem.. Han har klødd siden han var ca 11 mnd..Han er nå 21 mnd.. 10 mnd nå. Jeg har prøvd omo, blenda sensetiv, og nå bruker vi neutral..
rødhette* Skrevet 25. november 2007 #9 Skrevet 25. november 2007 Blenda sensitive eller neutral. Bruker samme vaskemiddel til oss alle, vasker klærne hans sammen med våre. Bruker også neutral eller andre sensitive skyllemidler.
rødhette* Skrevet 25. november 2007 #10 Skrevet 25. november 2007 Det er ikke tilsatt parfyme eller farge i neutral eller blenda sensitive, så skal ikke være vaskemiddelet. Kan ikke være sengemidd han klør av? Hvilket skyllemiddel bruker du?
fox`y Skrevet 25. november 2007 #11 Skrevet 25. november 2007 jeg bruker omo og comfort sensitiv... min 2 åring klør mye oxo å har kloremerker og tørr hud..smører han ofte med a crem å da syns han d blir bedre.. har prøvd neutral osv men han blir ikke likere av den grunn. så ville prøvd a crem jeg:)
♥MAMMA & LILLEGULL♥ Skrevet 25. november 2007 Forfatter #12 Skrevet 25. november 2007 Jeg skifter sengetøy annenhver uke.. men i det siste en gang i uka siden jeg tenkte kanskje det var pga det.. Men ingen resultaterer.. Jeg bruker 3 forskjellige skyllemiddel.. Softlan ultra med elpe lukt.. Softlan ultra - hypo allergenic - mild parfyme Blenda sensetive uten parfyme..
♥MAMMA & LILLEGULL♥ Skrevet 25. november 2007 Forfatter #13 Skrevet 25. november 2007 Jeg bruker både a-crem, apo base, a-derma, Mildson Lipid 1% krem, og en til men husker ikke
Eve Dallas Skrevet 25. november 2007 #14 Skrevet 25. november 2007 Her i huset bruker vi Ecover sine produkter, de er økologiske. Det kan jo også være at han reagerer på såpen du bruker til å vaske ham med? Det er dessverre altfor mye parfyme og annet dritt i det aller meste man får kjøpt. Jeg ville prøvd å vaske ham med Weleda baby oil, den er helt utrolig på det aller meste!!! Anbefales!!
rødhette* Skrevet 25. november 2007 #15 Skrevet 25. november 2007 Jeg ville kutta ut de to første. og sjekk bakpå flaskene hvis du skal prøve noen nye, hva som står på. Noen heter sensitive, men inneholder parfyme. Be om henvisning til hudspesialist?
♥MAMMA & LILLEGULL♥ Skrevet 25. november 2007 Forfatter #16 Skrevet 25. november 2007 Bruker seba fra aoteket....
Økologisk_knekkebrød Skrevet 25. november 2007 #17 Skrevet 25. november 2007 Vi bruker flytende Blenda sensitive.
♥MAMMA & LILLEGULL♥ Skrevet 25. november 2007 Forfatter #18 Skrevet 25. november 2007 Eve Dallas: Hvor får man kjøpt Weleda baby oil ?
Eve Dallas Skrevet 25. november 2007 #19 Skrevet 25. november 2007 Den har jeg også brukt, men hvis han er veldig tørr og har nuppeutslett så ville jeg prøvd Weleda sin babyolje, den inneholder Calendula som er irritasjonsdempene. Jeg har til dags dato ikke funnet noe som er bedre til sår, tørr og irritert hud!!
♥MAMMA & LILLEGULL♥ Skrevet 25. november 2007 Forfatter #21 Skrevet 25. november 2007 Okei, da får jeg prøve den.. takk
Gjest Skrevet 25. november 2007 #22 Skrevet 25. november 2007 Vi bruker blenda sensitive og comfort tøymykner. Milo til ull
Fikk maibaby06 Skrevet 25. november 2007 #23 Skrevet 25. november 2007 har du mye i maskina når du vasker? Hvis det er veldig full maskin kan det hende at alt vaskemiddelet ikke blir skylt godt nok ut, og det kan gi kløe! Det skjedde med meg i studietiden;-) Stappet maskina helt full for å spare tid og penger;-) Evt kan du ta hans tøy en egen skyllerunde i maskina etter at du tar ut deres tøy.
lifa og Eline Skrevet 25. november 2007 #24 Skrevet 25. november 2007 Bruker Blenad sensitiv og minimalt med Skyllemiddel Du bruker vel ikke skyllemiddel+ Jeg klødde desperat HELE tiden til slutt av klær og sengetøy som var skylt med skyllemiddel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå