Gå til innhold

Hva kan det være?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har store smerter på høyre side av ryggen som noen ganger sprer seg fram til magen, hva kan det være?

Hjelper hverken å ligge, sitte, stå eller gå....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan være nyren, at du har en kraftig UVI eller nyrebekkenbetennelse...

Hvis du banker på ryggen, får du vondere inni da?

Skrevet

Ja, blir vondere når jeg banker på ryggen... Tror ikke det kan være UVI for det har jeg hatt endel ganger før.. Så vet hvordan det kjennes ut, hehe..

Skrevet

Ta deg en tur til legen, lever urinprøve så du får sjekket det opp. Dyu bør absolutt begynne behandling før det når opp til nyrene.

Skrevet

man kan ha symptomfri uvi. Har hatt det før, og fant ikke ut av det før det var blitt nyrebekkenbetennelse. Høres ut som det er det du har fått. Bør nok ringe legen i morra og sjekke det. Er det nyrebekkenbetennelse du har fått, kan det føre til nyresvikt hvis det ikke blir behandlet.

Skrevet

Kan det være skadelig for barnet med nyrebekkenbetennelse?

Er ikke smerter heletiden, det kommer og går.. Men er på samme plass i ryggen hver gang... Startet på fredagen og har vært litt i rykk og napp...

Skrevet

Vet ikke...men jeg vil tro barnet har det bedre i en kropp uten betennelse. Uansett er det skadelig for deg. Da jeg hadde nyrebekkenbetennelse ble jeg sykemeldt i 2 uker med streng beskjed om å ikke gjøre noe unødvendig fysisk anstrengende pga det kan gjøre det værre, vissnok. Ta det med ro i dag, ring legen i morra. Kan være så enkelt som bare vond muskel i ryggen som gir symptomene, men det kan være greit å være på den sikre siden.

Skrevet

Ja, det er nok best å være på den sikre siden ja.

Fikk du noen medisin for det eller?

Ja, blir nok en rolig søndag...:) Skal selvfølgelig ringe lege i morgen. Greit å finne ut hva det kan være.

Skrevet

En får som regel feber ved nyrebekkenbetennelse, og det er ikke bra for bebin. Dessuten blir du ikke kvitt nyrebekkenbetennelse uten behandling, så da er det greit å behandle UVIen før den kommer så langt!

Skrevet

Jeg fikk ikke feber i det hele tatt. Bare smerte. Fikk antibiotika for betennelsen, måtte ta to kurer før det tok knekken på det. (Hadde crp på rundt 170, skal ligge på rundt 8, så det tok sin tid...)

Skrevet

mamma'n til nurk:

hadde du smerter heletiden?

Skrevet

ja, hadde vondt mer eller mindre hele tiden. Var ikke ekstrem smerte, men kjente det var noe som ikke stemte. Pleier å ha magesmerter innimellom, men ikke på denne måten. Var vondt øverst i magen,hele høyresiden og rundt mot ryggen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...