Anonym bruker Skrevet 25. november 2007 #1 Skrevet 25. november 2007 Heisann! Vi planlegger en liten en.. Lille jenta vår er nå 2 år og 4 mnd. Vi tenker å begynne å prøve på nr 2 til sommeren, da er lille jenta stor jente..hun fyller tre i juli. Men, så er det sånn.. Jeg begynner i ny jobb om 1 uke. Der har jeg 6 mnd prøvetid, den blir jeg ferdig med før vi strter på nr 2. Men, det som jeg lurer på er.. den er såkalla "midlertidig". Den varer i 2 år om gangen. Det som jeg frykter er, at dersom jeg blir gravid, og dem må få inn en vikar for meg i min svangerskaps permisjon..så får denne vikaren min stilling, og jeg får ikke utvidet kontrakten min videre.. i og med at den bare varer i 2 år i slengen. Grunnen til at den bare er midlertidig er at dem leier brakker, og da har dem bare lov å ha kontrakter på 2 år i slenge, men planen er at dem skal lage sitt eget bygg etterhvert, så dem sier at stillingen min er så god som fast..men likevel da.. I kontrakten står det at jobben er fast i 2 år, med mulighet for fastansettelse etterhvert.. Er litt redd for å miste jobben, men herregud, vi må jo få fingen ut med en unge til! Blir det slik som vi har tenkt, så blir det faktisk nesten 4 år mellom barna våre! Kan ikke vente lengre enn det.. Noen som vet noe om dette? Takknemlig for svar.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2007 #2 Skrevet 25. november 2007 Hei Jeg kan ikke disse reglene godt nok. Foreslår at du hører med fagforeningen din. Hvis du ikke er medlem i noen fagforening, kan du sikkert uansett høre med den foreningen som repr. det arbeidet du skal utføre. Det går jo selvsagt an å høre med arb.giver også, men kanskje ikke så kjekt å spørre om når man er helt ny.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2007 #3 Skrevet 26. november 2007 Forstår at du er redd for jobben, men jeg tenker litt annerledes. Mulig jeg er naiv, men hva så om du mister jobben? Tenk om du velger bort å få et nytt barn - og allikevel ikke får forlenget kontrakt. Da er du jo på bar bakke og må allikevel begynne i ny jobb med ny prøvetid. Jeg hadde ikke latt en jobb bestemme over mitt liv. Er enig med deg at det er lurt å vente til prøvetiden er over,men så får det briste eller bære. En ny jobb etter endt permisjon kan man alltids få uansett. Ser heller ingen grunn til hvorfor en evnt. vikar skal få din jobb.
SassyMom Skrevet 26. november 2007 #4 Skrevet 26. november 2007 Kjør på med ny baby! Du har jo fått en fast jobb. Skal utrolig mye til å ikke bli ansatt etter prøvetiden, og ingen kan leve på toårskontrakter uten noen form for garanti om at det er en fast stilling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå