Anonym bruker Skrevet 25. november 2007 #1 Skrevet 25. november 2007 Heisann! Vi planlegger en liten en.. Lille jenta vår er nå 2 år og 4 mnd. Vi tenker å begynne å prøve på nr 2 til sommeren, da er lille jenta stor jente..hun fyller tre i juli. Men, så er det sånn.. Jeg begynner i ny jobb om 1 uke. Der har jeg 6 mnd prøvetid, den blir jeg ferdig med før vi strter på nr 2. Men, det som jeg lurer på er.. den er såkalla "midlertidig". Den varer i 2 år om gangen. Det som jeg frykter er, at dersom jeg blir gravid, og dem må få inn en vikar for meg i min svangerskaps permisjon..så får denne vikaren min stilling, og jeg mister jobben min, i og med at den bare varer i 2 år i slengen. I kontrakten står det at jobben er fast i 2 år, med mulighet for fastansettelse etterhvert.. Er litt redd for å miste jobben, men herregud, vi må jo få fingen ut med en unge til! Blir det slik som vi har tenkt, så blir det faktisk nesten 4 år mellom barna våre! Kan ikke vente lengre enn det.. Noen som vet noe om dette? Takknemlig for svar.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2007 #2 Skrevet 25. november 2007 Jeg ville gått for nr.2 og håpe at det med jobb ordner seg etter permisjonen. Hvis det værst tenkelige skulle skje at en annen får din jobb, har du da mulighet til å få en ny jobb? Hvordan det er med regler her vet jeg ikke. Men tror ikke arbeidsgiver er pliktig til å gi noe mer enn 2 år som avtaler sier. Og hva arb.giveren vil gjøre i en slik situasjon, er ikke lett å vite. Da må en bare spørre, eller ta en sjanse og håpe på det beste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå