cecci79 og Robin Skrevet 25. november 2007 #1 Skrevet 25. november 2007 skal ha middags gjester her i dag på pinnekjøtt! har to pk med gryteklart kjøtt, som kun skal ligge ett par timer i vann. det er jo greit. men så kjøpte jeg en pk til i går, for jeg hadde litt lite kjøtt. og det skulle visst lige 10-12 timer i vann. glemte jo helt å sjekke det i går:( noen tips på hva jeg skal gjøre? går det an å la det liggende i rennende vann? hjelper det mon tro? blir vel veldig salt hvis det ikke blir utvannet? huff, kjedelig hvis det blir for lite mat...=(
PrettyPink Skrevet 25. november 2007 #3 Skrevet 25. november 2007 Kan nok bli for salt hvis det ikke blir vannet ut. Mannen min er oppvokst med pinnekjøtt i julen og han sier at pinnekjøtt som ikke er vannet ut riktig ikke blir noe bra. Det blir for salt.
Nyseryllikberta Skrevet 25. november 2007 #4 Skrevet 25. november 2007 Legg det i vann med en gang, hvis du ikke har gjort det allerede. Skift vann ofte, så går det no bra;)
cecci79 og Robin Skrevet 25. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 25. november 2007 ja akkuart lagt det i vann. får prøve å bytte vann ofte og kanskje la det i ligge i rennende vann en stund.. takk for svar iallefall. gud, at det går an å bli så blåst i hjernen som jg er av og til..huff. men det er jo typisk da..første gang jeg skal be slekta på sånn type mat..og så blir det bare tull..jaja, får skylde på ammetåke..(igjen=))
Spente med nr 3 i vente... Skrevet 25. november 2007 #6 Skrevet 25. november 2007 legg det i lunkent vann.. da skal det visst gå fortere...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå