Gå til innhold

Er jeg den eneste som ikke pumper?


r r r

Anbefalte innlegg

Eller i det hele tatt har en pumpe?

 

Om minsten skulle trenge barnevakt og mat mens jeg er borte får han mme. Jeg syns faktisk at det er litt enklere. Og der er neppe krise om han får mme en gang i blant.

 

Og ved tendenser til brystspreng og evt. betennelse så fungerer jo håndmelking fint. Enkelt og mindre arbeid (vask og sterilisering) enn ved bruk av pumpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg pumper heller ikke. Gjorde det i starten, for da var begge brystene kjempesprengte, så fikk nesten ikke tak rundt brystet for å håndmelke. Barnet mitt hadde også litt vanskelig for å hape høyt nok (både fordi hun hadde stramt tungebånd og at brystet var så innmari hardt og stort), så da fikk hun mat med lillefingersuging og sonde ved siden av. Men nå pumper jeg ikke i det hele tatt. Gjorde det én gang forrige uke, for da skulle jeg på et møte om kvelden. Og hvis jeg ikke pumper begynner brystene å lekke etterhvert. Og MME har jeg aldri kjøpt, og vil helst unngå å gi det også, inntil videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig ikke helt visst hva jeg skal gjør eller ikke jeg :-) Jeg ventet lenge og så begynte jeg forrige uke såvidt, siden jeg visste jeg skulle bort til fredag. Greit å vite om hun tar flaske på forhånd :-) Og så syns pappaen det er litt godt å kunne gi flaske innimellom.......

 

Har ikke tenkt på MME i det hele tatt, får de ikke veldig vondt i magen av det? Hvis jeg gir det, og IKKE pumper når jeg er ute, blir det mye mindre melk da?? Noen forslag på gode MME??

Råd anyone????????

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, vil bare si at det IKKE ER FARLIG MED MME!!! Erstatningen er vel så næringsrik, og har omega3, og det er INGEN forskning som sier at det er skadelig, eller at barn som får MME er mindre friske enn andre...

Gud vet hvor Gro Nylander har det fra!!

 

Gutten min har ikke hatt vondt i magen mer enn 1-2 ganger som jeg har merket, han gråter nesten aldri, så det er ikke sant at de får vondt i magen av MME. Men, mange får treg mage, men det løser vi med å ha i maltekstrakt, som også er veldig rikt med super B-vitamin:)

 

Min gutt er født med ganespalte (bare inni), og kan ikke ammes, og uansett hvor mye jeg prøver å øke produksjonen, så mister jeg melka. Så, han får ca. 70% MME nå. Men, har fått nesten bare MM frem til han var 1,5 mnd.

 

Så, jeg pumper enda, men kommer til å slutte snart, for det går utover hvor mye mamma jeg klarer å være. I tillegg til å gi han mat av flaske, så må jeg pumpe og koke utstyr, så mating tar veldig mye tid, og det går utover krefter, kosing og stimulering..

 

Det er kjipt å ikke kunne amme, men det skal ikke være sånn at vi som ikke ammer, men pumper og gir MME skal føle at vi er dårligere mødre for det.. :) Får nemlig litt den følelsen av helsevesenet, og det synd, når man ikke har noe valg!

 

Uansett, å gi et MME-måltid en gang i blandt gjør ingenting!!

 

Vi bruker Collett-erstatning. Den lukter visst minst ved gulping, og den er "god og gammelt merke". Gutten er iallefal veldig fornøyd og spiser seg god og mett på det! :)

 

Jeg vet ikke om du får mindre melk bare fordi du ikke pumper deg over et måltid, men over tid mister man da mer og mer melk som oftest. Det kan være du får brystspreng da.. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi testet minsten i går og han ville drikke av flaske og om han godtok mme - det er jo greit å vite det før han skal ha barnevakt. Han tok poenget med en gang! Ikke ser det ut til at han reagerer noe på det heller. Men dette er jo mat som er laget for babyer da!

 

Jeg er ikke redd for at det blir mindre melk om jeg hopper over et måltid når vi har barnevakt. Jeg vil kanskje få litt spreng - men vanligvis spiser han ikke på mange timer på denne tiden av døgnet uansett, og jeg kan håndmelke om det blir krise.

 

Har ihvertfall ikke dårlig samvittighet for å gi han mme ved behov!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TAKK!!!!! Så deilig å høre :-) Da skal jeg ut og kjøpe MME som kan gies når jeg skal være borte noen timer!

(jeg har nemlig lest Gro Nylanderboken....og heldigvis gikk det ikke så langt inn i øregangen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...