Gå til innhold

Er dere mindre sosiale nå som dere er gravide?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før jeg ble gravid var jeg og sambo med på noe nesten hver helg. Nå er jeg litt over 13 uker på vei og har så og si for det meste vært hjemme siden jeg ble gravid. Har vært på masse famillie greier, men ute med venner har det blitt dårlig med.... Lurer på om det er bare meg som er masse hjemme for tiden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er i uke 37 og jeg har ikke vært på en eneste fest etter jeg ble gravid. Ikke at det plager meg med at alle er fulle og sånn. Og vennene mine er ikke sånn at de drekker seg skikkelig sørpa. Men er litt redd for noen skal dulte borti meg eller noe så jeg detter på magen. Men tro meg du vil ikke ha det som jeg har det, begynner å bli kjempe lei av å sitte hjemme hver dag. Ikke jobber jeg heller så går hjemme hele tiden. Så bare bli med på ting som du føler deg trygg på. :)

Skrevet

Kanskje litt anderledes for oss som har 2 barn fra før av, men vi er vel stort sett hjemme. synes det er godt i helgene når det har vært ei travel uke med skole, jobb, praksis, barnehage og aktiviteter. i helgene blir det eventuelt butikken og familiebesøk.

Kanskje litt asosial ja, men sånn er det nå i vår fase av livet:)

Skrevet

Jeg har i allefall blitt mye mindre sosial. Før fant jeg ofte på no når jeg var ferdig på jobben og sånn, men nå sitter jeg hjemme når jeg er ferdig. Orker rett og slett ikke. Er sliten, å da prioriterer jeg sofa'n jeg altså! Men jeg har fonni ut at sånn får det bare være. Nå skal jeg prioritere meg, så får jeg ta det igjen når jeg orker og har lyst. Skal kanskje legge til at jeg har mista tidligere og fått beskjed om å ta det med ro dette svangerskapet..

Skrevet

Tja............ både og. Har ikke vært ute på byen siden jeg ble gravid i mai, men det plager meg ikke. Er stort sett med på ting hvis det skjer noe i venninnegjengen. De fleste av våre venner er travelt opptatt med familieliv, så vi er vel passe usosiale hele gjengen ;-)

Skrevet

Er i uke 32. Har et barn fra för så da blir man automatisk mindre sosial. Men spörs hva det gjelder da. Mye man kan väre med på på dagtid eller tidlig kveld, også med barn. En skikkelig fest er det uansett lenge siden jeg var med på, men har värt i bryllup, hjemme hos folk, hatt folk her, kino, restaurant og på den lokale puben en gang eller to, men blir ikke det samme når man er gravid så da blir kvelden heller kort.

Men synes det er viktig å komme seg ut så lenge formen tilsier det. Når babyen kommer blir det hvertfall lite. Er jo ikke farlig om noen dulter borti en, mye som skal til för det kan gjöre skade. Dessuten tar vel de fleste hensyn til gravide:)

Du er jo veldig tidlig ennå, så kom deg ut hvis du önsker det, er ikke farlig det! Eller så er det bare å kose seg i heimen, men ni mnd kan föles lenge hvis man ikke finner på ting..

Skrevet

jeg har blitt mer sosial jeg.. har så mye mer tid når jeg ikke jobber kvelder og syns det er så koselig å være sammen med folk :) men på byn er jeg jo ikke da... men vært endel på fester og besøker masse folk..

Skrevet

Jeg bor langt unna vennene mine for tiden, flytter tilbake to mnd før termin, så her er jeg ikke så sosial nei som jeg vanligvis er...

pluss har vært sykmeldt i 9 uker pga kvalme, hvorav jeg var utenfor døra kanskje 5 ganger på den tiden...

men nå når formen er bedre, så skal jeg bynne å være litt sosial igjen ja tenkte jeg :) selv om jeg ikke kjenner særlig mange her nede i stavanger da.

Skrevet

Når jeg gikk gravid med Balder var jeg faktisk veldig sosial. Det hadde selvsagt noe å gjøre med at jeg studerte samtidig, så det var vanskelig og ikke være sosial. Nå som jeg har blitt gravid igjen, merker jeg at jeg egentlig bare har lyst til å ligge inne under dyna hele dagen. Sosiale happeninger har det blitt ganske lite av de siste 11 ukene. Heldigvis har jeg verdens beste mann som godtar min asosiale holdning, og tilbyr seg å ligge inne sammen med meg å gjøre ingenting =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...