Gå til innhold

Tvunget til abort..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant ut for noen dager siden at jeg er gravid igjen. Har 3 barn fra før og venter nr 2 med samboeren. 2 av barna som jeg har fra tidligere skal flytte til sin far og hans samboer som har 2 barn fra før. (Det er noe de selv vil. Barna hennes er jevnaldrene og de trives utrolig godt sammen. Ikke er det langt unna heller) I dag kom samboeren min med ett ultimatum. Ta abort ellers så stikker jeg. :( Jeg vil overhodet ikke ta abort. Gjort det en gang for noen år siden og det var det verste jeg har opplevd. Vil ha dette barnet. Hva skal jeg gjøre?

Fortvilet..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du vil beholde barnet, så gjør det!! Ikke ta abort for å gjøre han glad! Det kommer du til å angre på! Hvis han virkelig er verd å beholde, så blir han uansett hva du velger! (sorry å si det, men for ett rasshøl av en samboer....) Hva tror du du setter mer pris på senere? En samboer som tvang deg til abort, eller et nydelig lite barn som elsker deg over alt på jord?

Skrevet

Huff da,dette var trist å lese. Men,hva slags mann er det han er,er det noen spesiell grunn for at han ikke vil ha det barnet? Men,det burde han tenkt på før du ble gravid,han kan IKKE tvinge deg til å ta abort,det bestemmer du!!! Han burde ærlig talt tenke seg om når han setter deg i en sånn situasjon at du må velge mellom barnet og han,han burde skamme seg og vokse opp!!!

Skrevet

En mann som kan komme med et slikt ultimatum, høres ikke ut som noe mann i mine ører.

Gjest Dick Laurent is dead
Skrevet

Abort er noe du skal gjøre frivillig. Hvis du ikke vil det og allikevel gjør det kan det ha psykiske konsekvenser for deg.

Ikke ta abort om du ikke er sikker. Jeg har tatt abort selv og ikke vært plaget av det men det var fordi det var rett for meg.

Hadde noen tvunget meg til det hadde jeg tuppa de ut.

Skrevet

Hæ??? Og hva krangler vi om her da???? Dette er jo KRANGLESIDEN!!!!!!

Skrevet

Jeg synes det er for dumt å kalle han et rasshøl bare fordi han ikke vil ha barn.... Regner med dere har brukt prevansjon i og med at han gir deg dette ultimatumet?

Synes likestilling bør gå begge veier. Om man er kvinne eller mann bør ikke spille noen rolle for hvorvidt man kan bestemme om man skal bli forelder eller ikke- Han har sikkert sine grunner til å ikke ønske barnet.

Vi kvinner er noen selvsentrerte skapninger...

Dere som har svart henne så langt, regner med han hadde vært et rasshøl dersom det hadde vært slik at han prøvde å tvinge henne til å gjennomføre et svangerskap mot hennes vilje også?

Skrevet

Kanksje han mener han har en god grunn til at dere ikke burde få flere barn? Det HI skriver her er bare halvparten av historien, tipper jeg. Samboeren hennes har kanskje et helt annet syn på dette. Kanskje HI burde finne ut hva han legger til grunn for synet sitt?

Ellers likte jeg godt svaret over her. Likestilling går begge veier!

Skrevet

Behold barnet og gi faen i han!!!!! dette er ditt valg og mannfolk har ingen ting og si når det gjelder dette valget. skal vedde på du klarer fint og ta vare på dette barnet alene og du kommer ikke til og angre i det hele tatt. og mannfolk kommer etter vert om man savner en type. typen tøyt på meg hele tiden om abort før at eg ødelgger livet hans og han var ikke klar ++++ men da sa eg rett ut da stikker eg så kan du ha det så godt, etter han så babyen på ultralyden første gangen begynte han og grine og sa at eg gjorde rett i og beholde ungen og den dag i dag elsker han ungen sin:) så vist du vill beholde barnet gjør det for eg vet selv hvordan det er og miste et barn og man angrer og sliter med det resten av livet men sånt sjønner ikke mannfolk de tror det bare er noe man kan kutte ut og så skal alt være bra men sånn er det ikke. Så mitt råd behold det og bli lykkeli så barnet ditt så kan han dritt typen din ha det så godt:)

Skrevet

Valget er lett !

Barnet gir deg ubetinget kjærlighet.

Det er tydeligvis ikke samboeren din i stand til !

Skrevet

Det er egentlig ikke store avgjørelsen å ta er det vel??

hvis du tar abort vil du selv på problemer samt at du vil nok få sinne mot denne såkalte mannen din... jeg ville ihvertfall fått såppas problemer med det om mannen min hadde "tvunget" meg til det at det ville endt opp med skillsmisse..jeg hadde aldri i livet taklet det å tatt abort..og det vet han..så det vil aldri bli noe tema..

men tenk deg nøye om nå...

Hvis han ønsker å stikke da så må han for guds skyld gjøre det..det å ta vare på barnet alene vet jeg at du vil klare..muligens bedre alene og enn å være sammens med en som er så....ja...vet ikke engang hva han er for noe..kan ikke forestille meg hva slags person som ville bedd kjæresten sin å ta abort å fjerne deres felles baby...

Skrevet

dere har vel laget det sammen, så da synes jeg du skal forlange at han steriliserer deg om du skal ta abort. Kanhende han skjønner litt mer da...

Skrevet

hehe...sterelisere seg ja....

ikke dum idè..man kan jo trekke den litt lenge da,men...okei :)

Skrevet

Ikke ta abort om det ikke er ditt valg! En abort er (som du og jeg vet fra før) uansett et tøft valg og en tøff opplevelse. Om man i tillegg ikke selv ønsker å gjennomføre aborten, blir det definitvt ennå værre!! Synes du skal følge ditt hjerte og beholde dette barnet - siden det tydelig er det du vil! Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...