1mor Skrevet 25. november 2007 #1 Skrevet 25. november 2007 Vesla mi på 1 mnd, ligger veldig lenge ved hvert bryst (opptil en halvtime på hver). hun slipper ikkje når brystet er tømt (må koble henne av selv). men fleire ganger under amminga stopper hun å suge og bare holder brystet i munnen en liten stund for så og slippe det. Når eg da tar henne vekk fra brystet, går det knappe 15 min før hun skriker og vil ha pupp igjen. Problemet er at når eg da legger henne til igjen,suger hun bare nokre få ganger også gjentar hun det heile med å sleppe brystet og skrike om eg da tar henne vekk!! dette er ikkje behagelig, da eg er veldig sår på brystknoppene og det bare blir verre av at hun tar og slipper brystet heile tida og eg må legge henne til fleire ganger etter hverandre. Nokon gode råd for å få henne til å slutte med dette?? har masse melk (rundt 80 ml på hver pupp) så det er ikkje det at brystet er tomt som gjer at hun slepper det og vil ha mat igjen rett etterpå... Veit ikkje hva eg skal gjere da amminga fort kan ta opptil 2 timer pga eg må legge henne til brystet fleire ganger etter hverandre fr hun endelig er mett:
Kjukka Skrevet 25. november 2007 #2 Skrevet 25. november 2007 Hørtes veldig ut som det samme problemet som jeg har... Mi suger seg fast, men så slipper hun etter to sug, og begynner å lete etter brystet igjen. Nå gir jeg stort sett bare flaske, og bruker brystskjold av og til, for det nytter ikke rett på brystet. Jeg brukte brystskjold i en periode rett etter fødsel, og det fungerte kjempebra... Har snakka med helsesøster om det også, og hun sa at jeg bare skulle prøve med brystskjoldet inni mellom en stund til, så ville hun sannsynligvis ta brystet greit når hun ble litt eldre og sterkere...
bamse Skrevet 25. november 2007 #3 Skrevet 25. november 2007 Hei, høres ut som hun spiser så ofte at hun egentlig ikke er ordentlig sulten. At hun da spiser så lite av gangen gjør jo at hun igjen må spise ofte. Denne vonde sirkelen hadde jeg også. Så ble jeg anbefalt å prøve å holde igjen til det var gått tre timer før hun fikk ny pupp. Itillegg gi smokk hvis hun gråt før tre timer var gått. Dette ble suksess for oss og gjorde at nattesøvn ble dypere og hun derfor klarte å sove i egen seng. Lykke til!
bamse Skrevet 25. november 2007 #4 Skrevet 25. november 2007 Glemte å si at jeg også skulle gi to bryst når hun først fikk mat. Hvis hun sovnet i mellomtiden må jeg vekke henne og ex skifte bleie. Viktig at hun spiser mye hver annen-tredje time, enn litt hele tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå