Gå til innhold

noen her som har barn som sliter med diare?

Anbefalte innlegg

Gjest thricane
Skrevet

har en gutt på 3,5 år. han har hatt ofte diare tidligere, kan vare opptil 3 uker. var hos legen for 1,5 år siden, da sendte de inn prøver og litt forkjellig. vi var inne på tema cøliaki, men tror ikke det er noe slikt, vi hadde en periode hvor vi testet ut litt forskjellig uten noe treff. eneste var at å kutte ut melk, hjalp noe. men det er jo uansett ikke bra å drikke når man har løs mage. han drikker det til vanlig nå uten problemer.

magen hans har vært nesten bra siste året, men nå har det startet igjen. han våkner om natten pga vondt i magen, og det som kommer ut er grått i fargen og bare suppe.

er det noen her som kjenner igjen? eller har noen innspill. skal ringe legen igjen i morgen og spørre om de kan se litt nærmere på det igjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde det problemet på min gutt for et års tid siden... Hadde da diare i over 2 mnd... Fant ikke noen grunn.. Men igjen så har jeg en annen som sliter med forstoppelse... Så jeg tenker at de bare er forskjellige...

Skrevet

jeg har en av hver, jeg Biola melk jeg da, du kunne kanskje prøvd Biola eple nektar?

Skrevet

Virus... jeg har en av hver, en med forstoppelse og en med diare. Jeg prøver Biola som sagt, den finnes jo i eple nektar utgave og..

Gjest thricane
Skrevet

bruker masse biloa, både yoghurt og melk...

takk for svar:)

Skrevet

Har ein sønn som er lakotoseinntollerang. Det er ein kjempe lett test for å påvise det. Be om å få ein henvisning til sjukehuset, har du vert på sjukehuset så er han i systemet og da kan du bare ringe dei og få ein time, det kan eg på sjukehuset her.

Be om laktosebelastning, da møter han fastans også skal han blåse inn i ein balongtype greie samtidig som dei fangar lufta i ei sprøyte og testar den for ein type gass, så får han laktosesukker og etter 30min blåser han på nytt, og fortsetter med blåsinga med 30min intervaller. Sønnen min var 3år når han blei testa. Han hadde hatt diare fra han var baby, alle sa jo at ungar blei harde i magen av mme, hadde i malt og ungen var ikkje hard i magen, ikkje skreik han heller. Fikk vanlig mjølk når han blei 1år, diareen gjekk ikkje vekk, ga han laktoseredusert mjølk og ungen hadde sin første faste avføring i sitt liv. Når han slutta med bleie så skjønna me kor ofte han egentlig prompa og da sprang han på do. Blei da testa og var positiv etter 1,5timer, var satt av 3 timer til testen.

Han reagerer veldig opp og ned på vanlig mjølk. Det kan gå greit med litt ein dag også går det ikkje neste. Så eg hadde bedt om ein slik test hadde eg vert deg. Drikker biola her i huset også og der er nok derfor han kan drikke litt vanlig mjølk el fløte is. Det skjer ikkje kvør dag men kanskje ein dag i uka. Nå har han vert ille ein periode så nå går det i ris mjølk og nulltolleranse på vanlig mjølk og ungen er mykje bedre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...