Zalinamor_Isabelle_og_Robin Skrevet 25. november 2007 #1 Skrevet 25. november 2007 fødte for sanrt 4 mnd siden... og er så usikker til hva slags prevensjon jeg/vi skal bruke.. hittil har vi hoppet av i svingen, men det er jo ikke trygt... før jeg ble gravid med førstemann gikk jeg på trionetta.. jeg var ganske fornøyd med den( at jeg ikke ble gravid) utenom at jeg ble så humørsyk... vil helst ikke oppleve det igjen... men den finnes jo ikke mere på markedet. Fikk utskrevet cerazette? eller no på sykehuset.. men den er jeg i stor tvil om..hører mye rart Jeg sitter her å tenker på om jeg kanskje skal sette inn spiral eller ta p-sprøyta jeg tviler sterkt på den ladykompen... Har dere noen å komme med som kan hjelpe meg på å velge her.. både neg og pos P-piller spiral P-strøyte ladykomp
Anonym bruker Skrevet 25. november 2007 #2 Skrevet 25. november 2007 Bruker cerazette og er veldig fornøyd, mindre bivirkninger på de enn på vanlige p-piller. Vanlige p-piller kan du ikke ta før du er ferdig med amminga. Jeg tør overhodet ikke å sette inn spiral, får helt hetta bare av tanken...
Zalinamor_Isabelle_og_Robin Skrevet 25. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 25. november 2007 jeg får nesten hetta av tanken på spiral jeg også... grøsss
futte (tm) Skrevet 25. november 2007 #4 Skrevet 25. november 2007 Takler heller ikke tanken på spiral så jeg satte inn en p-stav. Det er en liten pinne som stikkes inn i huden i overarmen. Innsettinga foregikk med lokalbedøvelse og jeg kjente ingenting (bortsett fra stikket ved lokalbedøvelsen da) P-stav er en av de sikreste prevansjonene som finnes. Den er snillere enn minipiller siden hormnmengden er mindre. Den kan brukes når du ammer og varer i 3 år. I tillegg er det ganske stor sjans for at du mister blødningene helt mens du går på den. (Huff så leit) Har bare brukt den i 1 måned...
Zalinamor_Isabelle_og_Robin Skrevet 25. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 25. november 2007 hmm, hvor får jeg det da og hvor mye koster det
futte (tm) Skrevet 25. november 2007 #6 Skrevet 25. november 2007 Du må gå til legen din å få resept. Så henter du staven på apoteket og får legen til å sette den for deg. Staven kosta vel 1200-1300 og så kosta det meg 400 å få den satt inn. Men p-piller for 3 år koster jo endel det og. Og så håper jeg å spare endel på bind Er og veldig godt å slippe å tenke på den pillen som må tas hver kveld. Hvertfall siden jeg brukte mini-piller før og da er det bare 3 timers slingringsmonn.
fox`y Skrevet 25. november 2007 #7 Skrevet 25. november 2007 jeg har spiral(vanlig).. er fornøyd me den.gikk fort å sette den inn,va gjort på noen sekunder,va litt vondt men gikk fort over. slipper tilføring av masse hormoner.. jeg tåler ikke p piller,minipillen å slikt.. cerasette prøvde jeg me 1 mann å da blødde jeg hele den perioden jeg brukte de(8 uker)+ at jeg ble veldig sint... spiralen min kostet 250 kr og jeg kan ha den i 5 år.. så da slipper jeg å tenke på prevansjon før vi skal begynne å prøve på nr 3 om ca 3-4 år:)
Gjest Skrevet 25. november 2007 #8 Skrevet 25. november 2007 Bruker ingen akkurat nå men skal sette inn hormonspiral snart, hørt mye bra om den også er man jo beskytta i fem år så verdt pengene:)
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 25. november 2007 #9 Skrevet 25. november 2007 Bruker ikke prev.midler,og har ikke gjort det siden sønnen min ble født.. Han er 6 ,5 mnd. Vi har lyst på flere,så da gidder jeg ikke stresse med å begynne på f.eks p-piller osv.. Jeg tok p-sprøyte i ca 5 år,og da jeg slutta tok det 1,5 år før jeg ble gravid.. Så sprøyta skal jeg ikke ta igjen før jeg VET vi ikke skal ha flere.
oktoberjentene;) Skrevet 25. november 2007 #10 Skrevet 25. november 2007 Gikk på p-sprøyte før jeg ble gravid.. var veldig behagelig. merket ingen bivirkninger. hadde ikke mensen heller... men så ønsket vi oss barn og sluttet på sprøyten.. uff.. gikk 2 laaaaaaaaaaaaaange år før spira satt, da med hormonpiller itillegg... ambefaler IKKE sprøyta hvis du ønsker flere barn.... begynte på zeracette (eller hvordan det nå skrives) etter fødsel.. blødde konstant i ukesvis og var drit sur og sint og irritert dag og natt.. puh.. har sluttet på den nå... aldri mer... bruker gummi nå.. kjett, men klarer ikke mer hormoner i kroppen nå.... så skal vi ikke vente altfor lenge med nr 2 heller...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå