DoubleTrouble Skrevet 25. november 2007 #1 Skrevet 25. november 2007 Hei! Jeg har født tvillinger og har bestemt meg kanskje for å sette inn spiral. Er det noen som kan fortelle meg om det er vondt når den settes inn? Blør man? Jeg tenkte på hormonspiral jeg da. Er det noen bivirkninger? Liker egentlig best p-piller, men har hørt så mye om blodpropp i det siste at jeg tørr ikke lenger.
J@h@ Skrevet 25. november 2007 #2 Skrevet 25. november 2007 vet ikke dette med spiral, men ang blodpropp er faren større ved å ha vært gravid enn den er med p-piller! snakk med legen om den reelle prosenten, jeg husker ikke i farten hva den var, men har fått det forklart. om du ikke er overvektig, røyker eller har noen andre risikofaktorer tror jeg nok legen kan fortelle deg om du bør/ikke bør bruke hormonbaserte prevensjonsmidler
Gjest Skrevet 25. november 2007 #3 Skrevet 25. november 2007 Det er ikke en behagelig opplevelse nei:(
britt72 Skrevet 25. november 2007 #4 Skrevet 25. november 2007 Har fått satt inn hos lege. og det har vært smertefullt ja! Har også fått satt inn hos gynekolog, og merket ikke noe! Ble henvist til gyn da legene ikke klarte å sette inn sist gang pga knekk på livmorhalsen.
fullrulleihuset Skrevet 25. november 2007 #5 Skrevet 25. november 2007 Etter alle herjinger man blir utsatt for i forbindelse med fødsel, syntes jeg det var en smal sak å få satt inn spiral. Det var litt vondt å ubehagelig akkurat når den ble satt inn, men ingen ubehag i ettertid. Hadde kobberspiral og den fungerte supert for min del.
Engel, skatt og lite frø. Skrevet 25. november 2007 #6 Skrevet 25. november 2007 For min del var det helt for j...vondt! Skal aldri gjøre det igjen... Men man sier at det ikke er fult så vondt etter man har fått barn. (jeg fikk satt en liten en som skal være for jenter som ikke har født ennå) Åh, blir kvalm av å tenke på det...-så vondt var det.
C&M&H Skrevet 25. november 2007 #7 Skrevet 25. november 2007 Jeg har satt inn kobberspiral hos gynekolog og det var på ingen måte mer ubehagelig enn en vanlig gu. Hadde ikke vont etterpå, men blødde litt kanskje en uke? eller et par dager, husker ikke helt. (trengte ikke bruke bind, bare truseinnlegg) og det var absolutt verd det, å slippe å tenke på piller etc
Voyeur Skrevet 25. november 2007 #8 Skrevet 25. november 2007 Gjør ikke vondt i det hele tatt, har satt inn både hormonspiral, og kobberspiral. Jeg likte ingen av spiralene da, reagerer på hormoner, og kobberspiralen var bare vond (kjempelang mensen og superkraftige blødninger, syns den gjorde magen så hoven eller, gjorde meg irritabel "inni" der, og mannen min stakk seg sånn på den hver gang vi hadde sex, selv om trådene var klipt kort, og den satt helt fint.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå