Gå til innhold

Nei nei !! Alene i TO mnd. . . . .

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk vite i dag at kjæresten min skal være en ekstra mnd på jobb neste jobbperiode. Han jobbe utenlands,på båt. Normalt 8 uker på/av. Men for å få turnus til å gå opp må han være i TRE mnd neste gang. Dvs, han reiser 20 januar,blir borte til ca 20 april!! Og. . . . Jeg har termin 10 februar. Bare trist og lei nå. . . . Han får ikke sett gutt'n før han er over to mnd . . . Og jeg blir alene under fødsel'n . . . Gud så lyst jeg har til å føde i midt'a av januar!! Skulle ønska legen ville tilbydd seg å sette meg i gang. . . Egoistisk tanke det da. . . . Men,bli frustrert! Både på min og kjæresten sin vegne. Ikke er det bare bare å få fri heller. . . . De er i asia når jeg har termin og da er det ikke bare å hoppe på flyet hjem. . . . Å . . . . . . .!. .! .! .! Hva hadde dere gjort,,?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner d er trist, men i bunn å grunn er d INGENTING å gjøre med det=(:(

Du får ta med deg ei god venninne eller noe på fødselen.. Du skal se at det går helt fint=)=)

Lykke til!

Skrevet

Hmm, jeg hadde iallefall gjort alt i min / vår makt for at han var hjemme før termin. Jobben hans må vel kunne tilrette legge for det vel?? Fødsel og barsel tid er en utrolig viktig tid i alle menneskers liv og alle har RETT til fri da også din mann hvis han er ansatt i Norskt selskap.

Hva om han ble syk?? De kan jo ikke tvinge han til å reise? Det jeg mener er at jobben han ikke ene og alene beror på om han er på jobb? De må jo ha andre folk og ikke alle er vel i hans situasjon!

Til og med konger / presidenter / skuespillerer / forballspillerer / direktører /statsministere etc er tilstede ved fødsel og får sine jobber tilrettelagt. Det får nok din mann også! Lykke lykke til;-)

Skrevet

Din mann har rett til to ukers permisjon i forbindelse med fødsel. (uten lønn, noen arbeidsgivere har med lønn).

Skrevet

Arbeidsmiljøloven

§ 12-3. Omsorgspermisjon

(1) I forbindelse med fødselen har faren rett til to ukers permisjon for å bistå moren. Hvis foreldrene ikke bor sammen, kan retten til permisjon utøves av en annen som bistår moren.

Skrevet

Jeg har en mann som jobber offshore, og her er det kun snakk om TO uker som kan kræsje ved fødsel.

I så fall får han komme hjem. Men hvis ikke han hadde fått komme hjem hadde vi ikke vært i tvil, da hadde det blitt sykmeldning!!

Det er tross alt kun en jobb. Livet er så mye mer enn jobb.

Huff som jeg føler med deg, ikkeno gøy dette her nei.

Håper dere finner en løsning.

Skrevet

Kjenner noen som rett og slett sa opp jobben jeg for å være hjemme i tiden rundt fødselen. Sånn som tidene er nå er det ihvertfall IKKE vanskelig å få ny jobb ombord på båter, er jo mangel på sjøfolk overalt her vi bor.... Kan jo ymte forsiktig frempå om ikke de kan legge til rette og at han eventuelt vurderer å si opp dersom det ikke går...

Skrevet

Hei igjen,takker for svar:-) jeg sa til han at'n MÅTTE høre om det var mulig å få to uker fri med lønn. Jeg vet at enkelte arbeidsgivere gir det. . . Men dessverre ikke alle. Han har å snakka om nå å faktisk bytte jobb. . . . . Mye pga meg . . . Få være mere hjemme med familien. Åh . . . . . Jeg formelig klikker dersom han IKKE kan få fri, Værtfall i forbindelse med fødsel . Dette er jo ett stort stort rederi så burde vært nok folk å ta av . . . . . Krysser fingrer og håper det ordner seg . . . .

Skrevet

haaper dere finer ut av noe!! skjoenner hvor ille det maa vaere!! hadde blitt sinnsykt sint og lei meg selv, -men andre maa jo ha vaert i lignende situasjon. de maa jo kunne finne ut av et eller annet!! hvis ikke tror jeg jeg hadde sluttet. tenk hvis dere er i lign situasjon og en av dere blir syke?? kan han ikke komme hjem da heller?? tror jeg hadde funnet meg annen jobb jeg!

Skrevet

Bør jo ikke være no problem da.. ALLE har KRAV på to uker permisjon i forbindelse med fødsel.. Men ikke alle har krav på lønn de to ukene... De fleste klarer vel å legge av litt penger slik at de i værstefall klarer to uker uten lønn....?!

Skrevet

Hvis mannen din tenker å fortsette med å jobbe ute (ikke bytte jobb) hadde jeg KREVD at han skulle ta ut de to ukene med permisjon i forbindelse med fødsel - uansett om han fikk lønn eller ikke. Da ville jeg sagt at vi skulle spart inn litt på andre ting slik at det går å være 2 uker uten lønn. Hadde aaaldri gått med på at ikke mannen min skulle sett babyen for etter to måneder...

Håper det ordner seg for dere !! :)

Skrevet

Det blir faktisk fire uker uten lønn. . . . Pga han opptjener seg fritid når han er ute. . . Så,to uker hjemme uten lønn vil si to uker fri senere også uten lønn. . . . Og,er ikke lett å klare seg uten noe lønn i fire uker med tre barn. . . Bil. . . Hus og hjem. . . Uff,håper det blir ei ordning. . .

Skrevet

Det er ikke snakk om å "ikke få fri"!! Det står i de norske lover og så lenge arbeidsgiver er norsk så er det bare å stå på krava!

JOBBEN kommer ikke til å "takke" for at han gav opp en av de største tingene som skjer i livet med oss mennesker.

Han må ikke spørre, men kreve!! Du har jo fått en termin og da må ting legges opp etter det.

Skrevet

jeg må jo si det at du er heldig som har en far til barnet som vil stille opp for deg om han er på jobb eller ikke...

det er ikke alle som har det - har gått hele svangerskapet alene for faren vil ikke stille opp for meg eller barnet.

men det er jo trist at han skal være så lenge vekke - men alt ordner seg til slutt.....

lykke til....

Skrevet

Til anonym 17.24 . . . . Hei:-)jeg vet akkurat hva du snakker om der . . . . Jeg har to gutter fra før, og pappa'n til han ene har ikke kontakt med oss i det HELE tatt. Jeg gikk ni mnd alene. . . fødte alene. . . Og har hatt eneansvar i sju år nå. Junior spør. . . Men det er vanskeli å finne riktige svar. . . . Om du vil,gjerne send meg en PM om du vil. Been there . . . Done that . . . . .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...