Nordlyspar♥ Skrevet 25. november 2007 #1 Skrevet 25. november 2007 Tok en UVI på onsdag, de måtte dyrke den.. ring legen på torsdag sa de.. Ringer legen.. hun sier den ligger på +1(??? hva betyr det) og at jeg har hvite blodceller i den(???). Men at de måtte dyrke den videre og at hun skulle ringe på mandag el tirsdag.. Noen som har tatt en slik test før og vet hva damelegen snakker om?
Frk. V *juli-11* Skrevet 25. november 2007 #2 Skrevet 25. november 2007 1+ på hva da? Kan ha 1+ på proteiner, blod, leukocytter.. Sist jeg tok urinstix (ikkegravid) så hadde jeg 1+ på proteiner, legen sa jeg ikke trengte noe behandling for det, men hun ville sende det inn til bakt us. for å se hvor mange bakterier det var.. Hvis det var mer enn så så mange så måtte det behandles med Trimetoprim.
Gjest Orkideen Skrevet 25. november 2007 #3 Skrevet 25. november 2007 Alle gravide tar en urinprøve som heter urinstix ved hver kontroll. Der kontrolleres blod, Ph, proteiner, leukocytter (hvite blodlegemer) og nitritt. Det at du har hvite blodlegemer i urinen er ikke ensbetydnede med at du har en UVI (urinveisinfeksjon). Både proteiner og leukocytter i urinen kan komme av utflod. For å unngå forurensning av prøven anbefales det at du setter inn en tampong og vasker deg godt før du tar urinprøven. Da slipper du at prøven gir utslag på grunn av utflod. Det er normalt at urinprøven sendes til dyrkning hvis man er usikker på om du har en urinveisinfeksjon. Dyrkningen viser hvor mange bakterier du har i urinen og hvilken type antibiotika som er best egnet for å ta knekken på akkuratt disse bakteriene. Men utslag på bare 1+ er det lite å bekymre seg over. Lykke til videre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå