Gjest Skrevet 24. november 2007 #1 Skrevet 24. november 2007 Natt til i dag ble jeg plutselig veldig kvalm, og måtte opp og kaste opp noen ganger. Kastet da kun opp mat som ikke var fordøyd i det hele tatt, ikke noe magesyre e.l. Nå i kveld ble jeg litt kvalm igjen. Er det noen som har opplevd lignende? Føles litt som at maten fordøyes så sent at det blir fullt i magen min. Kjennes ut som at maten ligger som en klump under ribbeina, og presser på så jeg blir dårlig. Jeg har også opplevd det samme for noen uker siden - at kvalmen kom VELDIG akutt - og felles for begge gangene er at baby har vært helt turbo i magen like før kvalmen oppsto, samt mens jeg er kvalm. Og da mener jeg TURBO - kjennes ut som jeg har spist en skoleklasse med ADHD-elever Er dette vanlig? Noe mat jeg bør unngå kanskje? Blir happy for tips!
Anonym bruker Skrevet 24. november 2007 #2 Skrevet 24. november 2007 heisann. ja jeg har hatt det slik 2 kvelder nå....kastet opp flere ganger en stund eter jeg har spist.
Gjest Skrevet 24. november 2007 #3 Skrevet 24. november 2007 Det samme skjedde meg i natt........ Ble akutt dårlig og beina avgårde på doen. Kom ikke så mye, men det var utrolig ekkelt. Kjennes ut at det er så dårlig plass i magen at jeg ikke føler for noe særlig mat for tiden. Spess ikke middag. Ja, ja...
Anonym bruker Skrevet 25. november 2007 #4 Skrevet 25. november 2007 Jeg også våkner om nettene iblant av kvalme...som regel når jeg ligger på høyre side...snur meg da til venstre side etter å ha sittet oppe litt...det har funket...enda ikke kastet opp. Følelsen er lik som deres..at maten presses oppover og at det ikke er plass i magen Det sies jo at det kan være best å sove på venstre side pga indre saker...det funker for meg da...
kokosyklus Skrevet 25. november 2007 #5 Skrevet 25. november 2007 Magen blir presset oppover av livmoren samtidig som at fordøyelsen går mye tregere når man er gravid. Jeg blir ofte kvalm/uvel hvis jeg spiser samme posjoner som jeg gjorde før jeg ble gravid. Opplevde det samme i natt etter å ha vært på middag hos pappa. Han lagde en sykt god elgstek og jeg greide ikke begrense posjonen min. Måtte betale for det med å sitte kvalm oppe i natt. Det er helt vanlig at kroppen reagerer med kvalme hvis man blir skikkelig forstoppet. Jeg er ikke forstoppet, men fyller på mer enn det rekker å komme ut noen ganger. Da reagerer man ofte på samme måte som om magen er forstoppet. Det viktigste tror jeg er å spise små måltider oftere og drikke godt med væske. Gjerne kombinert med en gåtur i løpet av dagen slik at man får bevegelse i tarmsystemet. Det funker iallefall på meg. Jeg merker stor forskjell. Lykke til:)
Vibe80 Skrevet 25. november 2007 #6 Skrevet 25. november 2007 Heia Pelin:) Kvalm du ja, det var ikke bra:( Tror jeg har sluppet unna mye pga at magen er så lav.. Men skulle bare si jeg hørte om ei som hadde diare og oppkast fra 7. mnd pga at småen var så utrolig aktiv og terroriserte henne innvendig nattestid. Kan jo være at du blir kvalm pga all romsteringa.. God bedring! Hils mannen! Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå