<3 qleopatrice <3 Skrevet 24. november 2007 #1 Skrevet 24. november 2007 Jeg har en 50% fast stilling og jobber mye ekstra som tilsvarer 100% Nå er jeg sykemeldt, pga bekkenløsning. Vil jeg da få sykepenger ut ifra lønn eller den faste stilling. Dette har jo mye å si for hvor mye jeg får i foreldrepenger... Sambo sier man kun får 80% av den vi vanlige lønn( fast) Stemmer det? Setter stor pris på svar!!!
mrss83 Skrevet 24. november 2007 #2 Skrevet 24. november 2007 du skal få sykepenger som tilsvarer lønnen du ville ha fått om du jobbet. ikke 80% som samboeren din sier men du har vel bare krav på det som tilsvarer stillingen din. jeg vill reist på nav å spurt. ikke noe spesialist jeg.
<3 qleopatrice <3 Skrevet 24. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 24. november 2007 Takk for svar, nå har jeg gått hele tiden å trodd at hvis jeg blir/ fortsetter å være sykemeldt så får jeg ikke nok penger, og da kan ikke vi kjøpe hus osv... Det var en lettelse.... Skal gå å snakke med de på mandag.. Noen som er sykemeldte og får samme lønn som de hadde før?
lillesnupp Skrevet 24. november 2007 #4 Skrevet 24. november 2007 Hei! Jeg mener de regner ut sykepenger ut i fra det du gjennomsnittlig har tjent de siste mnd. før du ble sykemeldt.. Når du går i permisjon tar de gjennomsnittet av de beste 6 mnd. av de siste 10 mnd du har jobbet.. hvis du velger å ha perm i 54 uker får du 80% lønn, velger du 44 uker får du 100%.. Jeg er sykemeldt nå.. og jeg får det samme som da jeg jobbet..
<3 qleopatrice <3 Skrevet 24. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 24. november 2007 Da er det håp!! Jeg har hatt så dårlig samvittighet over å være sykemeldt... har veldig vondt i bekken, så har jo god grunn. Men vi har tenkt å kjøpe hus og det kunne vi jo ikke hvis jeg ikke fikk penger...
Huldr@. Skrevet 24. november 2007 #6 Skrevet 24. november 2007 Huff, nå ødelegger jeg kanskje litt, men jeg tror bare du har krav på sykepenger for den faste 50% stillingen. Permisjonspengene blir regnet ut fra gjennomsnittet de siste 10 månedene før fødsel, så da blir det jo litt mer enn bare den 50%en. Snakk med ditt lokale NAV-kontor om dette, de kan nok ordne en time der du kan få snakket med noen som har greie på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå