Gå til innhold

Angående sykepenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en 50% fast stilling og jobber mye ekstra som tilsvarer 100% Nå er jeg sykemeldt, pga bekkenløsning. Vil jeg da få sykepenger ut ifra lønn eller den faste stilling.

Dette har jo mye å si for hvor mye jeg får i foreldrepenger...

Sambo sier man kun får 80% av den vi vanlige lønn( fast) Stemmer det?

Setter stor pris på svar!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du skal få sykepenger som tilsvarer lønnen du ville ha fått om du jobbet. ikke 80% som samboeren din sier men du har vel bare krav på det som tilsvarer stillingen din. jeg vill reist på nav å spurt. ikke noe spesialist jeg.

Skrevet

Takk for svar, nå har jeg gått hele tiden å trodd at hvis jeg blir/ fortsetter å være sykemeldt så får jeg ikke nok penger, og da kan ikke vi kjøpe hus osv...

Det var en lettelse.... Skal gå å snakke med de på mandag..

Noen som er sykemeldte og får samme lønn som de hadde før?

Skrevet

Hei! Jeg mener de regner ut sykepenger ut i fra det du gjennomsnittlig har tjent de siste mnd. før du ble sykemeldt..

Når du går i permisjon tar de gjennomsnittet av de beste 6 mnd. av de siste 10 mnd du har jobbet.. hvis du velger å ha perm i 54 uker får du 80% lønn, velger du 44 uker får du 100%..

Jeg er sykemeldt nå.. og jeg får det samme som da jeg jobbet..

Skrevet

Da er det håp!!

Jeg har hatt så dårlig samvittighet over å være sykemeldt... har veldig vondt i bekken, så har jo god grunn. Men vi har tenkt å kjøpe hus og det kunne vi jo ikke hvis jeg ikke fikk penger...

Skrevet

Huff, nå ødelegger jeg kanskje litt, men jeg tror bare du har krav på sykepenger for den faste 50% stillingen.

Permisjonspengene blir regnet ut fra gjennomsnittet de siste 10 månedene før fødsel, så da blir det jo litt mer enn bare den 50%en.

Snakk med ditt lokale NAV-kontor om dette, de kan nok ordne en time der du kan få snakket med noen som har greie på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...