Klar for en liten en =) Skrevet 24. november 2007 #1 Skrevet 24. november 2007 Dumt spørsmål, men jeg har hørt at gravide ikke bør svømme, hvorfor det egentlig??? Svømming er jo en super måte å holde sg i form på =)
Sunniva78 har to små Skrevet 24. november 2007 #2 Skrevet 24. november 2007 ??????? Ikke dumt spm, men rart at noen sier det! Klart gravide kan svømme:-) Går på bassengtrening selv jeg, for bekkenløsning. Men det er trening, ikke svømming, som er vondt om man har bl. Er man frisk og rask er svømming flott trim for oss gravide!! Dersom slimproppen går tror jeg man bør holde seg unne pga infeksjoner.
Tigermor. Skrevet 24. november 2007 #3 Skrevet 24. november 2007 Jeg har aldri hørt at gravide ikke bør svømme! Jeg er selv med på bassengtrening for gravide ledet av fysioterapaut 1 gang pr uke, og det er super trening! Jeg har hørt at gravide med bekkenløsning ikke skal svømme pga at beinbevegelsene når man svømmer kan bli for belastende for bekkenet! Men å oppholde seg i vann er supert =)
*1+1=2 små* Skrevet 24. november 2007 #4 Skrevet 24. november 2007 har ikke hørt at gravide ikke skal svømme...men har du bekkenløsning så kan du få enda mer vondt så da bør man ikke svømme på vanlig måte! jeg har drevet med fysio svømming og vi fikk beskjed om å prøve å svømme noen tak hvis vi orka:) MEN har vannet gått skal du ikke i badekar eller svømmebaseng
Klar for en liten en =) Skrevet 24. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 24. november 2007 jeg begynte å lure =) jeg elsker å svømme, men bor nå langt unna no svømmebasseng desverre =( Det med etter vnnet har gått fortår jeg godt, men det var det under svngerskapet jeg stusset veldig på!!
XXIII.VI.MMVI * XXI.XII.MMVII Skrevet 24. november 2007 #6 Skrevet 24. november 2007 Svøm i vei!!! Ble anbefalt det i forrige svangerskap pga. bekkenløsning.. Hvis du har åpning så skal man vel være litt forsiktig ihht. bakterier..
StorkeMammaen Skrevet 25. november 2007 #7 Skrevet 25. november 2007 Eneste jeg har hørt er at man ikke skal svømme/bade når en er i modningsfasen, men det sier seg vel kanskje selv. For meg som skal bli inseminert, så skal det gå et par dager ette rinseminasjon før en bader, men vil ikke si at en er gravid da kanskje?
mai mammaen til to Skrevet 25. november 2007 #8 Skrevet 25. november 2007 tror ikke det er noe problem. eneste er at på slutten blir det sikkert litt vanskelig siden magen blir så tung i forhold til resten av kroppen
lotta72 har fått Anders Skrevet 25. november 2007 #9 Skrevet 25. november 2007 Det er skjønt å svømme. Tar med meg barna i svømmehallen en gang i uka. Vagger uti:) Deilig å være vektløs i vannet. Godt for rygg og bekken. Måtte le litt sist gang. Når jeg ser ned på meg selv kan jeg ikke se bikinibuksa. Fikk et øyeblikks usikkerhet sist gang. Grep min datter på 9 og sa "mamma har på seg bikinibuksa ikke sant"Heldigvis var alt i orden, men sladrehanken sa til sin mormor at nå er mamma så diger at hun ikke ser trusa si......
Nætte;mortil2 Skrevet 25. november 2007 #10 Skrevet 25. november 2007 Spurte jordmor om dette sist graviditet for da kom faktisk en badevakt bort til meg og en annen som plasket rundt med mage og ba oss gå opp for det var ikke bra for oss.. Jordmor sa at vi skulle bare kose oss så lenge slimproppen satt i, for den gjorde at det var tett!! Og de fleste mister slimproppen når fødselen er sånn passe i gang, så da ligger man nok ikke i et stort fellesbasseng likevel....
kokosyklus Skrevet 25. november 2007 #11 Skrevet 25. november 2007 Har lyst til å begynne å svømme litt selv. Men kom på et spm til som jo egentlig er litt morsomt...Er i uke 30 nå. Hva hvis vannet går i vannet?? Ja, jeg er førstegangs...ha ha ha!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå