Anonym bruker Skrevet 24. november 2007 #1 Skrevet 24. november 2007 Håpet at hun snart skulle bli litt mere glad i tannbørsten jeg, men det blir hun ikke! Det er fult kaos og skrik og hyl hver kveld! Noen gode råd!
Den heldige eier av ett barn Skrevet 24. november 2007 #2 Skrevet 24. november 2007 Hva med å la henne prøve å holde tannbørsten selv, blir jo litt morsommere når hun får pusse alene, med litt hjelp fra mamma selvfølgelig:) Eller finne en god tannkrem evnt. ikke bruke noe annet enn vann.
MaMmaMiA!!:) Skrevet 29. november 2007 #3 Skrevet 29. november 2007 min lille er 18 mnd og HATER å pusse tennene, han biter sammen og slår rundt seg. har prøvd om han vil holde tannkosten sin selv og byttet tannkrem men det er allikevell ikke gøy. nå har pappan kommet opp med en bedre ide, han gir min tannkost til mini med min tannkrem så han får pusse selv, det er noe helt annet. de blir ikke så godt pusset da men gir han en fluortablett etterpå så får vi håpe han snur om snart. du kan kansje prøve å la henne stå på en stol med vasken, skru på litt vann og legge tannkosten ved siden av? det er nok litt kjekkere å gjøre ting selv, husk å skryte masse viss hun finner ut av hva hun skal gjøre;)
Anonym bruker Skrevet 29. november 2007 #4 Skrevet 29. november 2007 Jeg legger han på ryggen i fanget mitt, og er veldig bestemt på at vi SKAL pusse. Sier at enten må han ligge stille og gape opp, eller så må jeg holde han fast. Som regel går ting lettere når jeg gir han en valgmulighet. Bruker også dette når det gjelder andre ting. Han blir litt furt, men så går han med på en av tingene.
sneipen <3 snuppa Skrevet 29. november 2007 #5 Skrevet 29. november 2007 hadde samme prblemet her ja,mye skriking osv.. men så begynte jeg å fortelle historien om tann-trollene karius og baktus:) gjorde historien spennnende,med forskjellige stemmer osv, og det funka gitt!!! sier også at om han ikke pusser tenna så kan karius og baktus komme i hans tenner også. vi har oå lest i boka og sett film om karius og baktus:) han er 2 år i jan,ordna seg med tannpussen da ha var ca 1 1/2 år.
sneipen <3 snuppa Skrevet 29. november 2007 #6 Skrevet 29. november 2007 han bruker også å si tel oss "puss bort tanntrollan mamma":) da er det jeg som må pusse mine tenner:))
nasse@nøff Skrevet 29. november 2007 #7 Skrevet 29. november 2007 Vi begynte å bruke elektrisk tannbørse vi. Det fungerte kjempefint. Nå krangler hun bare en sjelden gang. Lot henne selv prøve tannbørsten først og etter at jeg har pusset tennene hennes får hun lov å pusse tennene til dokka si.
Kahbean Skrevet 29. november 2007 #8 Skrevet 29. november 2007 De har tannbørster med lys som er genial til de som ikke vil pusse tennene. De lyser i 60 sekunder slik at barna vet hvor lenge de må pusse. De er sikker ikke lik så bra som de vanlige merkene alle bruker men da lærer barnet seg å pusse dem i hvertfall... også er det litt artig samtidlig! Jeg vet de har dem på Ekstra Leker til kr.15 eller noe sånt. Kan godt hende de har dem på andre lekebutikker eller barnebutikker også. Lykke til! Det blir lettere etter hvert som de blir eldre
mizz25 Skrevet 29. november 2007 #9 Skrevet 29. november 2007 Min e 15 mnd å han e bynnt å lik tannpussen etter at han får hold tannkremen mens æ pussa tanna =) det e postmann pat på tannkremtuben å der e katta som han lika så godt =) så får han fluor etterpå å det e stas =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå