Anonym bruker Skrevet 24. november 2007 #1 Skrevet 24. november 2007 Min sønn Bob-Kåre ønsker seg så indelig en hund til jul. Han er veldig pliktoppfyllende foralderen, men kan dette likevel bli litt i overkant? Er jo heller ikke så morsomt å ikke imøte komme ønsket hans? Fortviler litt her nå.
julesklia Skrevet 24. november 2007 #2 Skrevet 24. november 2007 Du kan bare gi hund, hvis du er den som tar ansvaret til syvende og sist.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2007 #3 Skrevet 24. november 2007 Dummeste spørsmål denne mnd. INGEN barn klarer ta seg av et dyr skikkelig!! Om nye 8 år kanskje..
Gjest Skrevet 24. november 2007 #4 Skrevet 24. november 2007 Klart han kan få, men hunden er ditt ansvar - du trenger ikke si det til Bob-Kåre, men du må vite det.
propp Skrevet 24. november 2007 #5 Skrevet 24. november 2007 Hvis alle i familien har lyst på hund og vil ta mesteparten av ansvaret kan du det, men du kan ikke tenke at Bob-Kåre skal ta ansvaret for hunden selv. Jeg "fikk" hund som seks-åring men det var min mor som tok ansvaret og jeg hjalp til. Men det å ha hund er mer enn å kose,gå tur og gi mat- den skal også oppdras og det bør ikke en 8-åring ta seg av.
Mrs. Bouquet Skrevet 24. november 2007 #6 Skrevet 24. november 2007 Ja du kan jo bare legge den under treet lillejuleaften så blir han sikkert Bob Kåre glad når han åpner gaven, når han blir lei kan du jo bare kaste den eller gi den til fretex eller Ukraina eller noe.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2007 #8 Skrevet 24. november 2007 Skjønner jo at Bob-Kåre ikke kan ha hele og fulle ansvaret, men hva lærer han da, når det er på de premissene han får hund? Jeg synes det er viktig at han lærer seg ansvar, og spør om hjelp til mating, gå tur osv og ikke bare tar det som en selvfølge. Men jeg kan også forsikre dere om at vi som foreldre ikke kommer til å stå å se på at en hund ikke får mat eller blir luftet. Det er ikke poenget her, jeg tenker heller på hva han kan lære og få av verdier av å ha ansvaret for et levende vesen. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå